Zeeman voegt website en webshop samen
Zeeman heeft een nieuw e-commerceplatform gelanceerd, waarbij website en webshop voor het eerst op hetzelfde internetadres te vinden zijn.
Winkelketen Zeeman had tot nu toe twee aparte url’s voor de webshop en website. De textieldiscounter met 1250 filialen in Europa zet nu in op het vervlechten van zijn verkoopkanalen. Dat meldt Twinkle.
E-commerce manager Jacques van der Bom over de vernieuwing: “We zijn live gegaan met het nieuwe platform en site en shop zijn in elkaar geschoven. We hebben van die gelegenheid gebruik gemaakt om ook gelijk een nieuw platform te bouwen. De webshop dateerde uit 2012 en was dringend toe aan modernisering. De site heeft een nieuwe look and feel en alles is weer lekker fris.”
Een click-en-collectfunctie laat nog even op zich wachten. Van der Bom: “Eerst willen we het nieuwe platform laten stabiliseren en verbetering aanbrengen aan de hand van klantervaringen. Daarna kijken we naar eventuele aanpassing en uitbreiding van functionaliteiten, zoals het opzetten van een afhaalpunt.” Het is wel al mogelijk om een bestelling in de webshop thuis te laten bezorgen.