Trend: back to school
Kipling: gezien worden
De nieuwe Kipling BeSeen campagne draait om het zichtbaarder maken van schoolgaande jeugd. De boekentassen uit de nieuwe Kipling BeSeen collectie zijn daarom gemaakt van reflecterende nylon en bevat extra ingebouwde lichtjes.
Gray Label: eco op je rug
Het Nederlandse baby- en kindermodelabel Gray Label introduceert dit najaar minimalistische en unisex rugzakken: deze zijn vrij van prints en gemaakt van 100 procent GOTS gecertificeerd canvas. De halfronde rugzakjes zijn verkrijgbaar in twee maten in de kleuren mustard, nearly black en vintage pink.
Lilliputiens: zeg Roodkapje…
De rugtassen van Lilliputiens zijn het komende seizoen verdeeld in diverse thema’s, zo is er een Roodkapje-thema en een thema met nijlpaardjes. Voor elke leeftijd en smaak is er een keuze, met een assortiment dat bestaat uit onder andere een rugtas, een schooltas in A5-formaat, een minirugtas en een soft backpack.
Engel: tas vol limonade
De rugtasjes gemaakt van gerecyclede limonadeflessen van Engel werden vorig jaar al gepresenteerd tijdens vakbeurs ShowUp. Nu zijn daar diverse modellen en kleurencombinaties bijgekomen, waaronder lichtblauw, zachtroze en knalrood.
Petit Bateau: in stijl
De herkenbare stijl van het Franse kleding- en accessoiremerk Petit Bateau is onmiskenbaar aanwezig in de rugzakjes voor het komende seizoen, dat geldt ook voor het kanariegeel en klassieke navy blauw dat in de tassen terugkomt.
Vans: superhelden
Natuurlijk niet alleen voor jongetjes, deze superheldenserie van Vans. Het assortiment, geïnspireerd op de momenteel razend populaire Marvel superheldenwereld, is ook te zien op diverse sneakers, petten, accessoires en kleding.
Samsonite:
Samsonite heeft de kinderlijn Happy Sammies uitgebreid met de figuurtjes Rex de Dino en Lily de eenhoorn. Naast rolkoffertjes bestaat de tassencollectie van Samsonite ook uit schooltassen, etuis en rugtasjes. In totaal is er keuze uit vijf fantasiedieren, waaronder een vosje en een konijntje.