Tom Tailor heeft weer een kindermodelijn
Vanaf de collectie voor lente-zomer 2022 zal Tom Tailor Kids weer vloeiend samengaan met de collecties voor mannen en vrouwen. “Door deze integratie kunnen we onze positionering als casual-lifestyle merk voor het hele gezin consequenter en sterker maken. De verschillende divisies ondersteunen elkaar”, zegt Gernot Lenz, CEO van Tom Tailor. “We zijn er gelukkig mee om dit onderdeel van het merk weer terug in eigen huis te hebben, omdat we hiermee ook de familie kunnen aanspreken. Dit zal tot uiting komen in storytelling, inclusief social media, wat steeds belangrijker wordt.
Tom Tailor heeft alle vertrouwen in een soepele herstart van de Kids lijn. “We krijgen veel positieve feedback van klanten en de verwachtingen zijn hoog gespannen. Maar die uitdaging nemen we heel graag aan.”
BE PART
De nieuwe collecties van Tom Tailor Kids worden in eigen huis te ontwikkeld en uitgebouwd volgens de BE PART duurzaamheidsstrategie. Onder het motto BE PART of more sustainable fashion vertelt het merk hoe het zijn verantwoordelijkheid neemt op sociaal en ecologisch gebied, in nauwe samenwerking met leveranciers, partners en klanten. Wat de klant hiervan vooral op zal vallen, is het materiaalgebruik en behandelingen. Tom Tailor heeft de afgelopen maanden veel vooruitgang geboekt in het gebruik van duurzame materialen zoals organisch katoen en duurzame kunstmatige cellulosevezels zoals Tencel TM Lyocell en LenzingTM Ecovero TM. In 2019 lag het gebruik van duurzame materialen in alle Tom Tailor- divisies onder de veertig procent en nu ligt dat rond de zeventig procent. Gernot Lenz: “De afgelopen maanden hebben we grote stappen gezet in de collecties voor mannen en vrouwen. Dit gaan we nu ook voor kids toepassen.”
Digitaal
Een stap verder in de richting van duurzaamheid is het besluit om de nieuwe Tom Tailor Kids collecties digitaal aan te bieden aan de retailers. Patrick Hellemans, als country manager Benelux en Frankrijk verantwoordelijk voor het contact met retailers, legt uit: “Hier zit heel goede redenen achter. Met vier inkoopmomenten per jaar en acht collecties, scheelt dit heel veel reisbewegingen. Bovendien hebben we de leeftijdscategorieën 2 tot 9 en 8 tot 16 jaar voor jongens en meisjes. Er zijn dus ook veel minder samples nodig. Gernot Lenz vult aan: “Hoewel het even kan duren voordat retailers eraan gewend zijn, zijn we ervan overtuigd dat dit de toekomst is. We zullen leren van de ervaring en de feedback die we krijgen en wellicht zullen we aanpassingen moeten maken. Het is een journey, maar duurzaamheid is belangrijker dan ooit.”
Info: De orderperiode is van 23 juli t/m 4 augustus.
website: company.tom-tailor.com
tel: 036-5374590