Sundayschool #4: zomerse taferelen
Op zondag 30 juni vond alweer de vierde editie van Sundayschool plaats in evenementenlocatie De Fabrique in Maarssen. Daar kon Bengels natuurlijk niet ontbreken. Een terugblik op de tweede, drukbezochte zomereditie van deze kindermodevakbeurs.
Bodyfashionmerk Muchachomalo was voor de derde keer aanwezig. Bezoekers konden niet om de stand heen, die pal aan het begin van het terrein stond. Bob Gitsels, accountmanager van het merk, was positief gestemd. “We hebben leuke reacties op de collectie gekregen. Het fijne aan de beurs is de prettige organisatie, maar ook de locatie. De industriële setting past goed bij ons merk, dat toch een hip en stoer imago heeft. Verder is de sfeer informeel en kunnen we heerlijk buiten staan. We hebben geknokt voor deze plek. Want binnen is het contact misschien iets gerichter, maar iedereen moet langs ons voordat ze naar binnen gaan, en we maken met bijna elke bezoeker wel contact.”
Marleen Rameckers stond met zowel het label Riffle als met babymodemerk Snoozebaby op de beursvloer. Ook voor Rameckers en haar team was het de derde keer dat ze aanwezig waren tijdens Sundayschool. “De vorige editie van Sundayschool hebben we veel nieuwe klanten mogen schrijven, ik hoop dat het eindresultaat deze editie minstens zo goed is. Ik merk dat de Belgische markt deze beurs steeds meer in het vizier krijgt, dus ik hoop dat ook Belgische klanten hun weg naar onze stand weten te vinden. Wat niet zo handig is, is dat Playtime ook plaatsvindt dit weekend en we kunnen niet op twee plekken tegelijk zijn. Maar omdat de laatste zomereditie van Playtime voor ons niet voordelig was, sla ik ‘m deze keer over en ga ik alleen naar de wintereditie.”
Het team achter meisjesmodemerk Le Chic presenteerde deze beurs het gloednieuwe meisjesmodemerk Elle Chic en jongensmodemerk Le Chic Garçon. Sharon Snoep is als designer mede-verantwoordelijk voor Elle Chic, het grotere zusje van Le Chic. De reacties van retailers en inkopers waren goed, aldus Snoep. “Elle Chic wordt gezien als vernieuwend, maar het spreekt de Le Chic klant nog wel aan. We gaan met Elle Chic wat meer de hippere, trendy kant op, maar altijd met een Le Chic randje. We hopen dat het een gat gaat vullen in de markt, vooralsnog is de feedback positief.”
Vingino pakte groots uit met een enorme stand en diverse opstellingen waarmee de nieuwste collectie opvallend werd getoond. Allemaal in een tropische jasje, helemaal in de stijl van het Beach thema van Sundayschool.
Ook Retour Denim de Luxe was prominent aanwezig.
Rotterdamse toiletjuffrouwen Beb en Toos van Krooswijk waren die vrolijke noot bij de wc’s tijdens Sundayschool.
Het Nederlandses accessoire- en stationary label Engel was een van de nieuwe namen deze vierde editie. Dewi van Dijk, accountmanager van Engel., introduceerde onder andere vlaggen gemaakt van gerecyclede petflessen. Door uitbreiding van het kinderassortiment leek Sundayschool haar een geschikte beurs. “Normaal stonden we alleen op Showup, maar die is niet echt gericht op een kinderassortiment. Met de locatie zijn we blij, alleen hopen we dat we niet per ongeluk worden overgeslagen, er is zo veel te zien op diverse locaties en het kan een beetje aanvoelen als een doolhof. Verder zijn we erg blij met onze plek, het past heel goed bij de uitstraling van Engel.”
Naast de talloze kledingcollecties was er ook ruimte voor accessoires, speelgoed, lifestyle, home en natuurlijk ook schoenen. Bart Puts van agentschap Maerweide had zijn handen vol aan de bezoekers voor de opvallend gekleurde baby- en kinderschoentjes van het merk Igor. “Ik sta sinds het begin al op Sundayschool om de eenvoudige reden dat het altijd een erg succesvolle beurs is voor ons. We hebben verschillende merken, en Igor is heel goede bijverkoop voor kinderkledingzaken.”
Agentschap Tomzi Kids stond voor de eerste keer op Sundayschool met het merk Gymp. Annelies van de Broek: “Tot nu toe hebben we goede reacties gehad en zijn er veel bezoekers langsgekomen. We staan heel voordelig op een plek met veel doorloop. Je merkt dat er vandaag een goede sfeer hangt, het voelt laagdrempelig aan en bezoekers zien Sundayschool meer als een gezellige dagbesteding. Dit is misschien een beurs, maar door de gezellige vibe voelt het meer aan als een evenement. Ik was eventjes bang voor de hoge temperaturen, maar daar voel je binnen vooralsnog gelukkig weinig van.”
Lange rijen bij de horecapunten.
Ook de volgende editie van Sundayschool is bekend. Die vindt plaats op 12 januari 2020.