TOP

State of Art Rookies: ‘Onze polo’s zijn absoluut onze merkuitdragers’

In aanloop naar Sunday School spreken we met een aantal (nieuwe) merken die hun collecties tijdens de tweede editie van deze kindermodebeurs laten zien. Ook het kindermodelabel van State of Art, State of Art Rookies, toont deze zomer de nieuwe collectie op de beurs. Bengels sprak met Lode Roovers, mede-directeur van Independent Fashion Industries, dat licentiehouder is van jongensmodemerk State of Art Rookies

Sinds wanneer bestaat Rookies, de kindercollectie van State of Art?

“Het merk ligt sinds zomer 2107 in de winkels en sinds kort werken we met eigen sales representatives. In België gaat Rookies het heel goed, in Nederland bouwen we nog aan de weg, en we zijn van plan daar dan ook zeker in te blijven investeren om het merk nog zichtbaarder te maken.”

Hoe onderscheidt het merk zich van soortgelijke merken?

State of Art Rookies is een midden/hoogsegment modemerk voor jongens tussen de 4 en 16 jaar. Het is een sportief, klassiek merk met bijvoorbeeld blazers, maar evengoed mooie polo’s en pullovers. De volwassen collectie maakt duidelijk een verwijzing naar klassieke automerken zoals Porsche, het is bedoeld voor de moderne man die houdt van mooie kleding en van mooie auto’s. Datzelfde gevoel brengen we over naar de kinderkleding. De prijzen van basisitems van bijvoorbeeld polo’s liggen tussen de 24,95 en 34,95 euro.”

Hoe vertaalt die sfeer zich in de juniorlijn?

“De collecties zijn van dezelfde kwaliteit als de herenlijn. Zo hebben we bepaalde speelse prints uit de herencollectie meegenomen naar de juniorcollectie. We weten dat we goede kwaliteit in huis hebben en in Nederland zijn weinig aanbieders met dezelfde soort kleding: klassieke items met een sportieve touch. Zo zijn er heel mooie chino’s en heel toffe, sportieve blazers. Dit soort items vullen we aan met commerciëlere modellen zoals T-shirts met prints en polo’s met een allover print.”

Wat kunnen retailers verwachten tijdens Sunday School?

“Met State of Art Rookies werken we met kleurthema’s in onder andere rood, navy en groengeel. Het zijn heel diverse, zomerse en kleurrijke collecties. Ze gaan absoluut opvallen voor bezoekers van de beurs. Zo hebben we alleen al de basispolo in vijf kleuren. Retailers kunnen deze tegen een fikse korting in pakketvorm krijgen. Dit zijn namelijk de absolute merkuitdragers die wat ons betreft in het straatbeeld moeten verschijnen. We hebben dan ook heel aantrekkelijke marges op deze polo’s.”

Wat zijn de toekomstplannen voor State of Art Rookies in Nederland?

“Zo groot mogelijk worden. De volwassen collectie is bekend, maar Rookies mag zeker meer naamsbekendheid krijgen. De Nederlandse markt heeft veel denim en casual merken. Wij zijn het alternatief voor de iets klassiekere, sportieve consumenten die op zoek zijn naar minder casual kleding met een sportieve touch. Een volledig klassieke look is niet echt geschikt voor de Nederlandse markt, vandaar de sportievere look vol kleur, gewaagde prints en opvallendere styles. Bij dezen nodig ik alle retailers uit om gewoon een keer een kijkje te nemen in onze prachtige showroom in Vianen. Iedereen zou dit mooie merk beter moeten leren kennen.”