TOP

Stardust Avenue: nieuw modemerk voor meiden en vrouwen

De makers van kindermodemerk Muy Malo lanceren het nieuwe modemerk Stardust Avenue voor tieners en volwassenen.

Vanaf januari 2015 ligt het nieuwe Nederlandse modemerk Stardust Avenue in de winkel. Deze zomer is het merk te vinden op de modevakbeurzen. Stardust Avenue wordt ontworpen door Trudie Wijnen, voorheen de maker van kindermodemerk Muy Malo. Met het nieuwe modemerk wil Wijnen een andere doelgroep aanspreken.

De collectie
Stardust Avenue richt zich op stoere meiden en avontuurlijke vrouwen. De maatrange is dan ook zeer uitgebreid: van XXXS, XXS, XS, S, M, L, XL tot XXL.  De kleinere kledingmaten starten bij maat 140 en zijn geschikt voor meiden vanaf 8 jaar. De items hebben wel een volwassen look. Het modemerk omschrijft zichzelf als expressief, geraffineerd, uitdagend en stoer.

Inspiratie
Stardust Avenue is geïnspireerd op de folklore, militarydesign, uitgeleefde industriehallen en western movies. Dit is terug te vinden in het materiaalgebruik. Voor de kledingitems wordt onder meer gebruik gemaakt van sweat denim, leer, gewassen linnen, borduursels en natuurlijke kleuren. De rodendraad in de collectie is ‘Your Wild Romance’: onbereikbaarheid die bereikbaar wordt. Onder dit motto wil het Stardust Avenue plezier terugbrengen in de mode.

Naamkeuze
Achter de naam van het modemerk zit een hele redenatie. Zo kan ‘Stardust’ op verschillende manieren worden geïnterpreteerd: het is een beroemde film, een ruimtevaartuig en een populair lied. “Stardust doet ook stof opwaaien, refererend aan de desert en het heelal. Het is sprankelend en mystiek tegelijk, en laat een betoverende indruk en beleving achter”, zegt Stardust Avenue in een persbericht.

‘Avenue’ is gebaseerd op het Nederlandse modetijdschrift Avenue. Volgens het modemerk straalt deze naam aan alle kanten fashion uit.

Meer informatie: 0031-402075448