Sooco breidt bezorgopties voor online klanten uit
Dat meldt de schoenenretailer in een persbericht. De nieuwe check-out, met verbeterde usability en klantbeleving, is half december gelanceerd. De belangrijkste veranderingen voor de Sooco-klant? Voortaan kunnen ze bestellingen plaatsen zonder klantaccount en producten toevoegen aan hun wishlist. Daarnaast heeft het hele check-out proces een facelift gekregen, waardoor klanten sneller artikelen aan hun winkelmandje kunnen toevoegen, direct kunnen zien hoeveel spaarpunten ze hebben en hun persoonsgegevens eenvoudiger kunnen wijzigen.
Tijdvakbezorging
Ook de bezorgdiensten zijn uitgebreid. Naast de 24-uurslevering kunnen klanten voortaan ook de dag en tijd van bezorging kiezen. Daarmee wil Sooco beter in hun wensen en behoeften kunnen voorzien, wat de online conversie moet verhogen. Nieuw is ook dat klanten hun bestelling kunnen laten bezorgen bij een van de ruim 2600 Post NL afhaalpunten in Nederland, waarbij geldt: op werkdagen besteld, is de volgende dag vanaf 15:00 uur af te halen. “Een groot voordeel is dat deze punten ook ’s avonds geopend zijn”, aldus de schoenenretailer. “Klanten die overdag werken kunnen via deze service hun schoenen ook binnen 24 uur in huis hebben.”
Extra contactmoment
Ook de fysieke winkel speelt een rol. Het was al mogelijk om in de Footbar store in Enschede te retourneren; nu kunnen hier ook bestellingen worden afgehaald. Bij bestellingen op werkdagen vóór 20:00 uur kunnen klanten het pakket de volgende dag al vanaf 09:30 uur afhalen. Als ze na die tijd bestellen, ligt het pakket om 13:00 uur klaar. “Zo verandert het online bestellen in een extra moment van fysiek contact met de klant.”