Sneakpreview: zo ziet het nieuwe meisjesmerk Looxs Revolution eruit
Looxs Revolution is op 1 september 2016 gelanceerd door Katja en Marc de Bot. De voormalig eigenaren van Like Flo maken met Looxs een nieuwe start in de kindermodebranche. Het meerderheidsbelang in Like Flo hebben ze verkocht aan Jolo Fashion, zoals Bengels eerder meldde.
Prijzen
Looxs Revolution richt zich volledig op meisjes, verdeeld in twee doelgroepen: toddlers (maat 74-110) en girls (maat 104-176). Looxs richt zich op midden en midden-hoogsegment. De prijzen liggen tussen de €35,- en €45,- voor een T-shirt en tussen €39,- en €69,- voor een jurkje. Er komt ook een eigen webshop.
Eerste collectie
De eerste collectie winter 2017-2018 van het nieuwe kindermodemerk zal op de komende editie van Kleine Fabriek op 8 en 9 januari in de Amsterdamse Rai te bewonderen zijn.
Drie leveringen
De Bot is zelf jarenlang detaillist geweest en zal met dat oog naar collecties en oplossingen kijken, zegt hij. “Om die reden worden de collecties in drie leverblokken gebracht zodat consumenten vaker vernieuwing in de winkel zien, maar nog belangrijker dat de detaillist zijn facturen kan spreiden. Deze leveringen vinden overigens ook wat later plaats, omdat consumenten de laatste jaren duidelijk aangeven later te gaan kopen.”