Shoesme introduceert babykleding [interview]
Waarom de keuze voor kleding?
“Vorig jaar hebben we naast de bekende babyschoentjes ook slofjes, kraamcadeautjes en sokjes geïntroduceerd. Dat was een eerste stap naar bijproducten. Door kleding aan ons aanbod toe te voegen, kunnen we een totaalpakket aanbieden voor ouders. Bij de ontwikkeling van schoenen denken we sowieso al: wat voor kleding past erbij? Nu kunnen we dat zelf ontwikkelen.”
Waar bestaat Baby-Proof uit?
“Uit een aantal basics en ludieke items. Dat zijn bijvoorbeeld rompertjes met prints die we in een pakketje aanbieden, of een broekje met een printje gemaakt van joggingstof. Er zijn daarnaast luiertassen voor mee naar het kinderdagverblijf, die zijn trouwens ook leuk voor grotere meiden. De kleuren zijn afgestemd op de Babyproof schoenencollectie.”
Hoe reageren retailers op deze stap naar kleding?
“Tijdens de introductie hebben we retailers benaderd, zowel eigen retailers als nieuwe winkels. Gelukkig kregen we veel positieve reacties en stromen de afspraken binnen.”
Waar kunnen retailers de collectie bekijken?
“Tijdens Kleine Fabriek presenteren we de kleding voor het eerst. Een deel van de showroom in C.A.S.T. richten we in met de kleding en vertegenwoordigers gaan ermee op pad.”
Waarin onderscheid Baby-Proof zich?
“Het design komt allemaal uit eigen huis. En omdat alle kleding aansluit op de schoenen, hebben retailers een mooi totaalconcept van hoge kwaliteit. Consumenten willen vaak in een winkel slagen en ze krijgen bij ons de garantie op een goede pasvorm en kwaliteit. En het is bijzonder dat een schoenenmerk kleding uitbrengt, meestal is dat andersom.”
Wat zijn de plannen voor nu, komt er meer kleding bij?
“Voorlopig ligt de focus op Baby-Proof, maar ik sluit niet uit dat we in toekomst meer artikelen aan de collectie toevoegen. We blijven bedenken hoe we kunnen uitbreiden en hoe we de collectie nog interessanter kunnen maken.”