Retour Jeans wil internationale bekendheid
Ryan Ledebur beschikt al over het nodige internationale netwerk: eerder was hij al over de grens actief voor modemerken als Just Brands, Pepe Jeans, Evisu en Gsus. Deze zomer werd hij aangetrokken door Retour Jeans om de expansie in andere markten te begeleiden. “De focus ligt in eerste instantie op landen om ons heen, zoals België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Scandinavië”, vertelt Ledebur. “In België en Duitsland werken we al met distributeurs, maar we willen er meer stappen maken. Om dit te bereiken moet je intensiever aan de slag en daarvoor ben ik aangenomen.”
Omzetverdubbeling
Het is de bedoeling dat binnen vijf jaar de totale omzet verdubbeld wordt én Retour Jeans een internationaal bekend merk is. “Maar: je moet niet teveel in één keer willen”, benadrukt Ledebur. “Het beste is om te starten met een aantal landen en dan verder te kijken.” Volgens de exportmanager kan het label zeker de enorme internationale concurrentie aan. “We zijn sterk in jongens én meisjes: dat is een pré. Daarnaast bieden we een internationaal en modisch beeld, wat voor veel markten interessant is, en hanteren we een goede prijsklasse, met jeans tussen de 50 en 60 euro winkelverkoop. Dat zal zeker ook in het buitenland gewaardeerd worden.”
In Nederland is Retour Jeans vertegenwoordigd bij 360 verkooppunten.