Red-Rag viert 10-jarig jubileum [interview]
Wat is het grootste verschil tussen Red-Rag nu en Red-Rag tien jaar geleden?
“Er is niet zo veel verschil. We houden nog altijd vast aan dezelfde merkwaarden: Red-Rag staat voor prikkelend en eigenwijs, eigenzinnige collecties met originele details. In de loop van de jaren zijn die merkwaarden nooit verdwenen. De naam Red-Rag staat voor het rode vod waarmee je een stier uitdaagt. Datzelfde effect willen we uitdragen naar de consument en daarin blijven we onveranderd.”
Hoe komt Red-Rag in deze lastige tijden de retailer tegemoet?
“Door persoonlijk in te spelen op hun wensen, ondersteuning te geven waar nodig en Red-Rag actief te promoten via social media, advertenties, events en winkelier- en winacties. Bovendien proberen we de aandacht van de consument vast te houden, om zo vraag te creëren. Daarnaast zorgen we voor een ijzersterke collectie die aan alle eisen voldoet. En we zorgen ervoor dat Red-Rag exclusief en waardevol blijft door de selectieve distributie.”
Wat zijn de grootste veranderingen geweest sinds de afgelopen tien jaar binnen het kinderschoenensegment?
“Kinderen worden mondiger en weten wat ze willen, daar spelen we op in. Dat doen we door een modische collectie te bieden en de tijdsinvloeden in de gaten te houden.”
Hoe gaat het jubileum gevierd worden?
“Het hele jaar door besteden we aandacht aan het 10-jarig jubileum. De aftrap was het persevent op 15 april en we brengen het ook onder de aandacht bij de retailer en de consument. Wat we vooral doen is achter de schermen aan verrassende en prikkelende collecties werken.”
Hoe gaat het eigenlijk met de eigen winkel in Moergestel?
“Heel goed. Mochten er nog rasechte ondernemers zijn die interesse hebben om een Red-Rag brandstore met ons te openen: daar zijn we altijd voor in. Bij deze plaats ik graag een oproep!”
Wat zijn de toekomstplannen voor Red-Rag?
“Er in ieder geval tientallen jaren aan vastplakken en mooie, uitdagende collecties blijven ontwikkelen. Verder aan een goede en succesvolle toekomst werken. En uiteraard samen met de retailer Red-Rag verder laten groeien.”