Overname kleertjes.com stuwt resultaten Wehkamp
Credit beeld: kleertjes.com
Die plus komt volledig op het conto van kleertjes.com, meldt het bedrijf in een toelichting. De kindermodewebshop werd in de zomer van 2021 door Wehkamp ingelijfd. Het bedrijfsresultaat kwam uit op €49 miljoen. Dat was lager dan vorig jaar, maar ‘aanzienlijk hoger’ (+157 procent) dan in het boekjaar voor corona. De daling werd volgens Wehkamp veroorzaakt door de krappe arbeidsmarkt, met hogere kosten in de magazijnen tot gevolg. Daarnaast werd consumentenkredietverstrekker Tinka afgesplitst, wat eveneens drukte op de financiële resultaten. De e-tailer ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet, stelt CEO Graham Harris. “We zijn goed op weg met de integratie van kleertjes.com, die op dit moment al leidt tot aanzienlijke verbeteringen in de klantervaring en efficiency.” Voor 2022 staat de lancering van een speciale webshop voor mannen op de planning. Ook sluit de CEO verdere overnames niet uit.