Online outletplatform Otrium voegt kinderkledingmerken toe
Het gaat snel voor het in 2015 opgericht Otrium. Momenteel telt het platform meer dan 400.000 aangesloten leden die de keuze hebben uit 70 modemerken, waaronder namen zoals zoals Anecdote, Fabienne Chapot, Lois, Pepe Jeans en Steve Madden. Sinds deze maand kunnen die leden ook terecht bij de online outletplatform voor hun kroost. Bengels sprak met mede-oprichter Milan Daniels over deze toevoeging.
Waarom kinderkleding erbij?
“We zijn bezig om zo veel mogelijk merken te helpen met het verkopen van hun oude collecties en ze toegang te geven tot een waardevol nieuw outletkanaal. Voor onze leden wilden we een totaaloplossing bieden, een plek waar ze voor het hele gezin kunnen slagen. Dat was voor ons reden om ook baby- en kidskleding toe te voegen. Veel van onze aangesloten merken voeren al baby- en kinderkledingcollecties al en veel van de leden vragen erom. Vraag en aanbod komen zo perfect samen.”
Ik zie namen als Puma, Ai&ko, Circle of Trust, Muchachomalo, By-Bar en Denham bij de kindersectie: komen daar merken bij?
“Dat zijn de launching brands, maar binnen nu en een paar maanden komen daar waarschijnlijk tientallen merken erbij. We proberen met Otrium een mooi portfolio op te bouwen; daarvoor benaderen we merken en worden we zelf benaderd. Ons merkenpakket groeit maandelijks sowieso met meerdere merken. Op het gebied van kids zal dat niet anders zijn, sterker nog; we verwachten dat dit sneller zal gaan. Veel kindermerken staan nu al in de startblokken.”
Wat zijn de toekomstplannen met de site, en dan met name kinderkleding?
“Kinderkleding zien we niet als apart gedeelte, we proberen leden van dienst te zijn in hun behoefte om te shoppen. Daar zitten veel mensen bij die kinderkleding willen, we werken vanuit vraag vanuit de community. Uiteindelijk is het onze ambitie om het grootste outletplatform te worden voor kleding: ook voor kinderkleding.”