TOP

Onderzoek: de 9 best vindbare modewebshops

Het bureau iProspect onderzocht welke modewebshop het best vindbaar is via Google. Is het de Wehkamp, Zalando of toch Marktplaats?

Volgens marketingbureau iProspect is Zalando.nl de best vindbare Nederlandse website via Google in de categorie ‘Fashion’. Het onderzoek is verricht op basis van organische zoekresultaten die de zoekmachine-ranking, oftewel ‘SEO-performance’,  bepalen. Naast ‘Fashion’ heeft het bureau ook veertien andere categorieën onderzocht. Zalando is ook in de categorie ‘Sport’ het best uit de bus gekomen. ‘Fashion’ is de branche met het hoogste zoekvolume.

Met aan aandeel van 12,8 procent van het totale SEO-verkeer is Zalando de winnaar in de categorie ‘Fashion’. Fashionchick.nl volgt op de tweede plaats met 4,4 procent. De derde plek is voor Beslist.nl met een aandeel van 3,6 procent. Bekijk hieronder de volledige top tien.

Uitvoering

Het onderzoek, dat voorheen bekend was onder de naam Top 100 online vindbaarheid, is voor de achtste keer uitgevoerd. Per website is gekeken naar de SEO vindbaarheid op basis van een aantal zoektermen die betrekking hebben op de sector. Per branche zijn tussen de 1000 en 5000 zoekwoorden onderzocht. In de categorie ‘Fashion en Sport’ is voornamelijk gebruik gemaakt van de zoektermen ‘jurken’, ‘broeken’, ‘t-shirts’,  maar ook soorten schoenen en accessoires. Verder zijn ook veel kledingmerken meegenomen, zoals ‘Mexx’,  ‘G-Star’, en ‘Desigual’.

Top tien

1. Zalando (12,8 procent)
2. Fashionchick.nl (4,4 procent)
3. Beslist.nl (3,6 procent)
4. Debijenkorf.nl (2,7 procent)
5. Wehkamp.nl (2,4 procent)
6. Marktplaats.nl (1,8 procent)
7. Sans-online.nl (1,5 procent)
8. Omoda.nl (1,3 procent)
9. Otto.nl (1,0 procent)

Het volledige onderzoek vind je hier.