Nu in Bengels#1: Little Indians, Elton IJpma en wat doen we met de uitverkoop?
Hoe bestrijden we alle uitverkoopmomenten? [achtergrond]
Door de wildgroei aan uitverkopen wordt het verkoopseizoen steeds korter en staat de marge van de kindermodewinkeliers onder druk. Geld voor vernieuwing in de winkel is er nauwelijks. Wat is de oplossing? Vijf deskundigen uit de kindermodebranche geven hun visie op deze kwestie. Over één ding zijn ze het eens: de oplossing moet uit de markt zelf komen.
Little Indians: Pijlsnel uit de startblokken [interview]
Het Nederlandse kinderkledingmerk Little Indians is pijlsnel gegroeid sinds zijn eerste collectie in 2014. Ruim 200 winkels in 22 landen verkopen het. In deze editie van Bengels vertelt eigenaar Vanessa de Kock-Erasmus openhartig krachtig en kwetsbaarheid over het in de markt zetten van een eigen kinderlabel. “Er zit nog zoveel meer in, dat voél ik.”
Small Heroes Sneek: Ook retailen is topsport [winkelreportage]
De meeste mensen kennen Anni Friesinger als de voormalige schaatser die vele prijzen op het ijs in de wacht heeft gesleept. Inmiddels runt ze twee kindermodezaken, waarvan één in het Friese Sneek en één in het Oostenrijkse Salzburg. Da’s ook topsport, vindt ze. “Het gaat met vallen en opstaan, maar dat hoort erbij, dat heb ik in de topsport wel geleerd.”
Close-up: Elton IJpma van Spot on Fashion [interview]
Elton IJpma is eigenaar van agentuur Spot on Fashion en jongenskledingmerk 12Monkeys. Daarbij is hij mede-eigenaar van Bellaire & NoBell en agent voor AI&KO en Superrebel. Waar haalt hij zijn inspiratie vandaan? Hij vertelt het in dit interview, waarin hij overigens ook laat weten dat hij als hij een dagje mocht ruilen met iemand, dat hij dat met zijn vrouw Boukje zou willen doen. “Kijken of zij inderdaad vaak gelijk heeft, zoals zij vaak beweert.”
Marktcijfers: Retail steeds internationaler
De retail in Nederland internationaliseert door de komst van internationale retailers. Niet alleen in de fysieke winkelstraat, ook online kopen mensen steeds vaker ‘cross-border’, blijkt uit het rapport ‘Winkelstraat gaat internationaal’ dat het ING Economisch Bureau in september 2016 uitbracht.
Kleurkaarten winter2017-2018: zo gebruik je ze
Natuurlijk ontvangen abonnees bij deze Bengels gratis de modekleurkaarten voor winter2017-2018. Hierop is te zien wat voor kindermode de basis- en accentkleuren zijn en hoe je ze kunt combineren. Op onze speciale kleurkaartpagina’s leggen onze trendforecasters per segment in een schema uit hoe je de kaarten kunt gebruiken bij het inkopen en het samenstellen van de collecties.
Word ook abonnee!
Wil je ook altijd op de hoogte blijven en bijgepraat worden over de ontwikkelingen in jouw branche? Sluit dan beslist nu een Bengels Jaarabonnement af en ontvang 4 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de kindermodebranche. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag. Bekijk hier de mogelijkheden.