TOP

Nu in Bengels #1: de modetrends voor winter 2020-2021, hoe koop je succesvol in en een interview met Naomi de Kuiper van Mingo

In de eerste Bengels van 2020 uitgebreid aandacht voor de trends voor winter 2020-2021 van Tineke Igel voor het nieuwe inkoopseizoen. Plus uitgebreide stylingtips. Verder: een achtergrondverhaal over hoe je succesvol inkoopt, inkooptips, marktcijfers uit de kindermodebranche en uitleg bij de nieuwe kleurkaarten, die abonnees bij het magazine krijgen.

6 pagina’s trends voor winter 2020-2021

Vintage of tweedehands is het nieuwe fashion statement. Net als in kringloopwinkels, waar netjes gerangschikt een scala aan kleurnuances is te zien, kan kleding uit vorige collecties opnieuw tot zijn recht komen in een genderneutrale omgeving. Corduroy, velours en mannenmodeklassiekers beleven een comeback, panterprints bereiken hun hoogtepunt en er wordt weggedroomd tussen sterren in een surrealistisch heelal.

Interview met Naomi de Kuiper van Mingo

In de vijf jaar van zijn bestaan heeft kindermodemerk Mingo een razendsnelle groei doorgemaakt. Dat ging niet altijd even gemakkelijk. Eigenaar Naomi de Kuiper: “Wanneer je hard groeit, wordt voorfinancieren steeds lastiger.”

Ondernemen: Tips voor succesvol inkopen

Er staat weer een inkoopseizoen voor de deur. Hoe bereid je je voor, blijf je on-trend en houd je ook nog je cijfers op orde? We vroegen ervaringsdeskundigen en retailexperts naar hun tips.


Ook een abonnement op Bengels? Een goede keuze, want met Bengels op je deurmat, onze website en de online nieuwsbrief ben je als eerste op de hoogte van alles wat er speelt in de kindermodebranche. Daarnaast ontvang je ook nog eens elk inkoopseizoen onze gewilde kleurkaarten en ga je goed voorbereid op inkoop.

In Bengels lees je alles over trends, uitgebreide markcijfers uit de kindermodebranche, inspirerende winkelreportages, retailtips, handvatten om online te ondernemen en nog veel meer.


Profiel: Souza!

Verkleedkleding- en accessoiremerk Souza! bestond in 2019 twintig jaar. Oprichter Angeliek Clercx-de Jager: “Ons merk oogt misschien magisch en roze, maar er zitten gedegen cijfers achter.”

Markt in cijfers: Omzetontwikkelingen en smartphonegebruik

De omzet van baby- en kinderkledingwinkels staat onder druk, blijkt uit de GfK Fashionscan van Inretail over januari tot en met september 2019. De verkoop van kinderschoenen groeit daarentegen juist wel. Daarnaast wordt de smartphone steeds belangrijker tijdens het winkelen, blijkt uit de cijfers van het consumentenonderzoek van GfK voor ShoppingTomorrow 2019. Niet alleen om online aankopen te doen, maar ook ter ondersteuning bij aankopen in de fysieke winkel.

Winkelier: Archive Store in Amsterdam

Kwalitatief, duurzaam en vooral niet ‘te kinderlijk’. Archive Store in Amsterdam is geen doorsnee kinderwinkel. Martine van den Berg en Anna van den Boogert: “We zien onszelf als een ‘family conceptstore’.”

Close-up: Michael Grifhorst van ‘t Schooltje in Amsterdam

Wie is Michael Grifhorst (50), mede-eigenaar van kindermodewinkel ‘t Schooltje in Amsterdam? In de rubriek Close-up beantwoordt hij een aantal persoonlijke vragen. “

Kleurkaarten: uitleg bij de nieuwe kleuren

Als abonnee heb je bij deze Bengels de modekleurkaarten voor winter 2020-2021 ontvangen. Op deze pagina laat trendwatcher Tineke Igel een aantal combinaties zien die je met de nieuwe kindermodekleuren kunt maken.