Nominaties ‘Beste Winkelketen van Nederland 2014-2015’ bekend
Ruim 400 retailers zijn de afgelopen maanden beoordeeld door ongeveer 275.000 consumenten van verschillende winkelketens. Er werden 31 categorieën beoordeeld. De genomineerden zijn vandaag bekendgemaakt.
Hieronder een overzicht van de genomineerden in de modebranche:
Vrouwenmode: C&A, Miss Etam, Promiss, Purdey
Mannenmode: C&A, Only For Men
Baby & Kindermode: C&A, H&M, HEMA, Zeeman
Lingerie & Ondermode: Hunkemöller, Livera, Zeeman
Schoenen: Bristol, Nelson Schoenen, Scapino, Schoenenreus, vanHaren
Sport: Perry Sport, Runnersworld, Sport 2000
Warenhuis: Action, Blokker, de Bijenkorf, HEMA, Ikea
Rapportcijfer
De consumenten geven de detailhandel in het geheel een gemiddeld cijfer van een 7,8. Dit is een stijging tenopzichte van vorig jaar. Toen lag dit gemiddelde op een 7,7. Consumenten waren over de klantvriendelijkheid van het personeel, net als vorig jaar, het meest te spreken. Deze categorie werd beoordeeld met een 8,0. Over ‘vernieuwing’ waren de consumenten het minst tevreden. Toch werd deze categorie nog met een ruim voldoende beoordeeld. Het kreeg een 7,5.
Belangrijkste aspecten
Uit de beoordeling van de consument blijkt zij de prijs-kwaliteitsverhouding met 17,2 procent het belangrijkste aspect vindt. Ook niet geheel onbelangrijk vindt de consument het assortiment. Dit werd beoordeeld met 17,1 procent.
Uitslag
Op maandag 15 september worden de winnaars per categorie bekendgemaakt. Eén van deze winnaars hoort op donderdag 30 oktober 2014 dat zij de uiteindelijke titel ‘Beste Winkelketen van Nederland 2014-2015’ heeft gewonnen.
‘Beste Winkelketen van Nederland’ is een initiatief van Q&A Research en Consultancy. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door ABN AMRO. Het is een prijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan de winkelketen die de meeste stemmen heeft ontvangen. De genomineerde winkelketens maken kans op verschillende prijzen. Het is dit jaar niet meer mogelijk om een stem uit te brengen.