TOP

Nieuwe prijzen voor ABN Amro Retailer of the Year

Het concept ABN Amro Retailer of the Year is dit jaar uitgebreid met nieuwe publieksprijzen en prijscategorieën.

De ABN Amro Retailer of the Year-verkiezing reikt in 2014 twee nieuwe publieksprijzen uit: de Webshop Awards Nederland en de Cross Channel Award.

Webshop Awards
De Webshop Awards Nederland zijn net zoals de publieksprijs Beste Winkelketen, onderverdeeld in dertig categorieprijzen, waaronder mannen- en vrouwenmode. Nieuw dit jaar zijn de prijscategorieën Health & Wellness, Keukens & Badkamers en Slapen, waarmee het totaal aantal categorieprijzen op 30 uitkomt. Vorig jaar waren dat er nog 27.

Alle categoriewinnaars maken kans op de overallprijzen Beste Webshop of Beste Winkelketen van Nederland. Vorig jaar was Ici Paris XL de beste nationale winkelketen.

Eisen
Wil je meedoen aan de prijs voor Beste Winkelketen, dan moet je minimaal vijf vestigingen hebben. Voor de prijs voor Beste Webshop heb je uiteraard een webshop nodig. Voor beide prijzen geldt dat je minimaal 750 consumentenbeoordelingen in jouw categorie moet hebben. Consumenten kunnen zowel in de winkel als online hun stem uitbrengen.

Cross Channel Award
Doe je als winkelketen mét een webshop mee met beide awards, dan maak je óók nog eens kans op de Cross Channel Award, die dit jaar voor het eerst wordt uitgereikt. Want, deze prijs gaat naar de keten die het hoogst eindigt in zowel de verkiezing Beste Winkelketen als Beste Webshop.

Deelname
Vanaf 1 april 2014 kunnen de retailers zich voorbereiden op de publieksprijzen. Om deel te mogen nemen aan de verkiezing moeten retailers nu al zorgen voor voldoende beoordelingen.

De beoordelingsronde loopt van 15 mei 2014 tot en met 1 augustus 2014: dan kunnen de consumenten stemmen op de beste winkelketen of beste webshop. Vervolgens worden op maandag 1 september 2014 de genomineerden bekendgemaakt. Op maandag 15 september 2014 horen we wie de categoriewinnaars zijn.

Klik hier voor meer informatie over de deelname.