Nieuwe eigenaar voor Koeka
credit beeld: Koeka
“Na bijna 25 jaar hard werken aan het bedrijf, wilden wij het stokje doorgeven. We zijn op zoek gegaan naar de juiste partij om onze merkvisie en -strategie uit te bouwen met kapitaal, kennis en het juiste netwerk. Nederlands MerkGoed sluit daar perfect op aan”, aldus Margareth de Haas, oprichter van Koeka, in een persbericht. De nieuwe algemeen directeur Lobke Apeldoorn krijgt de dagelijkse leiding over het bedrijf. Apeldoorn heeft onder andere bij Bugaboo, Joolz en Dorel gewerkt. De Haas blijft aan als minderheidsaandeelhouder en haar zoon Nick blijft werkzaam voor Koeka.
Koeka is gevestigd in Bussum en bestaat inmiddels uit een team van 18 enthousiaste mensen. In Nederland heeft Koeka al een zeer sterke marktpositie weten te bemachtigen met haar unieke merk en producten. In de omringende landen is nog veel potentie voor verdere groei, met name Duitsland is een belangrijk punt op de agenda voor 2023. Inmiddels heeft Koeka meer dan 500 fysieke verkooppunten in Europa. Daarnaast is de omzet uit e-commerce de afgelopen jaren sterk gestegen.
De nieuwe eigenaar Nederlands MerkGoed richt zich op versnelde groei van kansrijke merken. Het bedrijf heeft merken als Stoov, Nomad, Mistral, BenBits en PassaSports (oa TennisDirect) in het portfolio. Koeka komt hier nu bij.