TOP

Nieuw winkelconcept Miller & Monroe trekt in Vögele-panden

Miller & Monroe is de naam van het nieuwe winkelconcept voor de voormalige Charles Vögele-vestigingen. In de maand september openen 73 winkels van de nieuwe mannen- en vrouwenmodeketen.

Vidrea Retail kocht in maart van dit jaar negentig winkels van Charles Vögele, dat het faillissement in Nederland moest aanvragen. Toen al werd bekend dat de winkels na de zomer zouden worden omgebouwd naar een multibrandconcept met een nieuwe naam. Hoeveel winkels er open zouden blijven, was afhankelijk van de onderhandelingen met de verhuurders van de winkelpanden.

Marilyn Monroe

Vandaag werd bekend dat in 73 voormalige Vögele-winkels het nieuwe concept Miller & Monroe opent. De keten is vernoemd naar het echtpaar Arthur Miller en Marilyn Monroe. De retailer richt zich op mannen en vrouwen vanaf veertig jaar, waarbij persoonlijke benadering centraal staat.

Miller-_-Monroe-2

Dit weekend openen de eerste Miller & Monroe –winkels in onder andere Emmen en Hoogeveen. De rest van de maand gevolgd door talloze andere openingen tot de teller op 73 staat. Binnenkort volgt ook de webshop. Het bedrijf spreekt uit het aantal winkels in de toekomst verder uit te willen breiden.

Veertigplus doelgroep

Naast het eigen merk Miller & Monroe verkoopt de retailer twintig andere merken, waaronder Zerres, Clarina en Fransa. De collectie is afgestemd op de veertigplus doelgroep en biedt zowel klassieke als moderne mode. Ook is er een aanbod in grote maten. Naast mode worden er woonspullen en lifestyle-artikelen verkocht van het Nederlandse merk Mica.

Witteveen-collectie

Vidrea Retail is ook de nieuwe eigenaar van de failliete vrouwenmodeketen Witteveen, zo werd onlangs bekend. Beide organisaties blijven zelfstandig opereren. Wel is een deel van de Witteveen-collectie straks ook verkrijgbaar bij Miller & Monroe.