Nieuw merk: Het Slaaphuisje [interview]
Hoe en wanneer is het merk Het Slaaphuisje ontstaan?
“Eind 2015 zochten mijn man en ik een bed voor de nieuwe kamer voor onze dochter Lauren. Zij wilde niet meer in haar ledikant, dus we gingen op zoek naar een groter bed. Het type ‘housebed’ zagen we regelmatig voorbij komen op social media, maar we konden niemand vinden in Nederland of Europa die dit verkocht. Toevallig kwamen we terecht bij een meubelmakerij, gerund door twee broers. Zij wilden dit ontwerp wel maken. Na veel overleg en finetuning hebben we in februari 2016 besloten om deze bedden te gaan verkopen.”
Waarom een multibrand shop?
“We hebben gekozen voor een multibrand webshop omdat we graag de klanten regelmatig terugzien, waardoor de naamsbekendheid groter zal worden. Daarnaast vinden we ook het aanbod in pyjama’s en dekbedovertrekken niet uitgebreid genoeg. Bijna iedereen biedt maar een kleine selectie aan, terwijl een breed aanbod gewenst is De ambitie is om dit veel verder uit te breiden.”
Wat is de kracht van jullie eigen merk?
“Je ziet tegenwoordig redelijk wat doe-het-zelvers die ook het type ‘housebed’ aanbieden, echter is ons product zeer degelijk, kindvriendelijk en solide. Iets wat naar ons idee erg belangrijk is voor een kinderbed. Daarnaast is het natuurlijk ook prachtig dat het een handgemaakt, Hollands product is.”
Wat zijn de bestverkochte items?
“Dit betreft artikelen van SackMe!, waarvan wij één van de drie dealers zijn in Europa. De collectie is erg goed doordacht en de kwaliteit is super. En de artikelen van Nobodinoz. De prints en artikelen van dit merk zijn erg goed op elkaar afgestemd, waardoor je makkelijk kunt combineren en de prijs is vriendelijk. Ten slotte ook de posters en nachtlampjes van Eef Lillemor.”
Wat zijn de toekomstplannen?
“Ons eigen merk verder uitbouwen met o.a. commodes en kleine houten accessoires voor de kinderkamer. En daarnaast vooral het aanbod in mooie en hippe nachtkleding en prachtig beddengoed verder uitbreiden. Het leuke van een webshop is dat het continue verbeterd kan worden, waardoor we hier voorlopig nog wel mee bezig zijn.”
Gaan jullie ook nog verkopen aan retailers?
“Momenteel alleen nog aan de consument. Hier hebben we voor gekozen omdat we zo het een en ander en ander eerst konden testen. Ondertussen zijn de eerste aanvragen van retailers binnen en met een aantal van hen starten we vanaf medio september.”