TOP

Nieuw merk: Cotton Ivy [interview]

Deze week ziet het meisjesmodemerk Cotton Ivy officieel het levenslicht. Bengels sprak met oprichters Alisha Raghosing en Sabine Li-Maas.

Hoe is het idee van Cotton Ivy ontstaan?

Li-Maas: “We waren altijd al geïnteresseerd in kindermode. We wilden in eerste instantie onbekende merken importeren in Nederland, maar dat bleek heel moeilijk. Uit diverse collecties alleen de mooiste items kiezen kan bijvoorbeeld niet, overal geldt een minimale inkoop. Toen dachten we: waarom doen we het niet zelf? Dan hebben we totale controle en kunnen we alles zelf vormgeven.”

 

Hoe ziet de eerste collectie eruit?

Raghosing: “We voeren de maten 92-128, voor komende winter zijn we bezig met maat 134. De meeste merken hanteren gecombineerde maten, wij niet. We werken met de leeftijden 2 tot en met 8 jaar, op die manier is er voor ieder kindje iets en vallen kids er niet tussen qua maat.”

Li-Maas: “We houden van kleur in kindercollecties. De zomercollectie bestaat met name uit pasteltintjes en bloemenprints. We combineren lievige prints en kleuren met stoere pasmodellen, daardoor is Cotton Ivy nooit truttig.”

 

Waarin onderscheidt Cotton Ivy zich van andere labels?

Li-Maas: “Onder andere door de enkele maten. En pasvormen zijn heel belangrijk voor ons, we waren 1,5 jaar bezig met collectie omdat we niet tevreden waren met de vorm en de fitting. Dat zal een blijvend proces zijn, willen dat de pasvorm optimaal blijft.”

Raghosing: “En 80 procent van de collectie is reversible. Eén item kan op twee manieren worden gedragen. Binnenstebuiten, of er zit bijvoorbeeld aan de ene kant van een top ruches, aan de andere kant knoopjes. Op verzoek van klanten hebben we een aantal items ook uitgebracht in volwassen maten, zoals deze zomer een kokerrok. Twinnen met je dochter is echt geliefd bij onze klanten.”

 

Wat zijn de toekomstplannen met Cotton Ivy?

Raghosing: “Op 3 april opent onze concept store in Hilversum, daar hebben we heel wat retailers uitgenodigd om het Cotton Ivy-gevoel persoonlijk over te brengen. We hopen spoedig samen te werken met retailers. We doelen op mooie boetieks, maar vinden online minstens zo belangrijk. We zijn zelf moeders en weten hoe fijn shoppen vanuit je luie stoel is.”

 

Nieuw Cotton Ivy 2

 

Nieuw Cotton Ivy 1

 

Nieuw Cotton Ivy 3