Muy Malo levert meer dan eyecatchers
Hoe belangrijk zijn eyecatchers voor Muy Malo en waarom werken dit soort eyecatchers volgens jullie voor de kindermodewinkelier?
Wij denken dat er meer nodig is dan het brengen van eyecatchers. Deze zijn er altijd geweest en zullen altijd blijven. Waar wij bij Muy Malo in geloven is het trouw blijven aan de ziel van het merk. Wel is het zo dat de detaillisten en consumenten momenteel behoefte hebben aan “bijzondere producten” en minder aan basics. Wij hebben voor S’14 daarom een collectie ontwikkeld die erg veel uitgewerkte details kent en minder basics. Denk hierbij aan artikelen met een mix and match van materialen en prints, uitgewerkte borduursels met pailletten of bijzondere wassingen. De consument wil echt “verleid” worden en staat niet te trappelen om “meer van hetzelfde”.
Op welke manier speelt Muy Malo in op de prijsbewuste consument?
De prijsbewuste consument speelt voor een merk als Muy Malo een minder belangrijke rol. Natuurlijk trachten we met lagere aanvangsprijzen de prijsboog goed in de gaten te houden en ook “onderaan” wat scherpe prijzen aan te bieden. De realiteit is echter dat dit altijd binnen het merk moet passen en dat we ons niet willen verloochenen. We zijn niet stukken goedkoper geworden of op zoek naar een nieuwe consument. De Muy Malo klant heeft een bepaald verwachtingspatroon en dat zullen we zo goed mogelijk invullen.
Zijn er nog meer manieren waarop Muy Malo meedenkt met de winkelier?
We merken dat de consument momenteel terughoudend is en het moeilijke tijden zijn voor de retailer. Dat schept ook verplichtingen naar een merk als Muy Malo. We spelen daar op verschillende manieren op in door nog meer service te bieden, mee te kijken in de cijfers en daarop te anticiperen, etalages te maken met onze attributen/kleding en soms in winkels mee te helpen bij de organisatie van modeshows.