Moodstreet ontwerpt collectie met Kim Kotter
Voor de zomercollecties van Moodstreet baby en Moodstreet mini heeft Moodstreet samen met Kotter alle kleding ontworpen. Deze collectie genaamd Moodstreet by Kim Kotter bestaat uit onder andere broekjes, tops, vestjes en accessoires. Voor de meisjeslijn is misty rose een belangrijke kleur, misty green en verfijnd blauw zijn prominent aanwezig voor zowel de jongens als de meisjes. Verder zijn er grappige details te zien zoals een hondenprintje, dat is geïnspireerd op het hondje van de presentatrice. De babylijn gaat van maat 50 tot en met 80 en minilijn gaat door tot en met maat 104. De zomercollectie ligt nu al in de winkel en retailers hebben inmiddels ook de wintercollectie mogen bekijken.
Internationale inspiratie
Chantal Kobus is ontwerper bij Moodstreet, zij was nauw betrokken bij het ontwerpproces. “Kim houdt veel van prints en artwork en heeft zich onder andere laten inspireren door Muck, haar zoontje van bijna twee jaar. Ook de newborn-kant interesseert haar enorm, nu ze hoogzwanger is van haar tweede zoontje. Als ex-miss heeft ze veel gereisd waardoor ze tijdens het ontwerpproces met heel veel ideeën aan tafel kwam. Zo zit er in Moodstreet by Kim Kotter bijvoorbeeld een superpraktisch pakje met een rits, dat uit een stuk bestaat. Zoiets heeft ze een keer in Amerika ontdekt, wij kenden het zelf nog helemaal niet.”
Iedereen blij
Ook de allereerste campagne bleek een hit. Binnen 36 uur had Moodstreet 2500 aanmeldingen voor modelletjes. Uit de inzendingen werden uiteindelijk tien baby’s gekozen; vijf jongens en vijf meisjes. Ook op de collectie werd enthousiast gereageerd, vertelt Vlasblom. “Dat is natuurlijk fantastisch. Maar voor ons is het duurzame aspect ook heel belangrijk, daarom is de kleding van Moodstreet GOTS gecertificeerd, alle artikelen zijn gemaakt van biologisch katoen. Op die manier is niet alleen de consument blij met de kleding, maar iedereen die eraan meewerkt: van lokale producenten tot aan de retailer.” Plannen voor de toekomst zijn er ook. “We zijn best een beetje overweldigd door het succes. Wat ons betreft gaan we ons nu verdiepen in het uitbouwen van de baby- en minilijn naar bijvoorbeeld homewear, zoals lakens en dekentjes. In dit segment zien we nog heel veel mogelijkheden.”