TOP

Molo opent winkel in Hong Kong [interview]

Het populaire, Deense kindermodemerk Molo opent de allereerste winkel in Hong Kong.

Niet alleen is Molo niet meer weg te denken uit de Nederlandse kindermodewinkels, het Deense label met de urban look opent binnenkort ook een eigen winkel in Hong Kong. Het is een van de eerste winkels in Azië. Bengels sprak met Molo’s pr en marketing coördinator Michelle Faust Berthels.

 

Waarom juist de keuze voor Hong Kong?

 

“Het was een heel logische stap voor ons. Hong Kong past in onze toekomstplannen om Molo wereldwijd uit te breiden. Ons motto is altijd geweest: als je iets groots wilt opzetten, moet je grote stappen nemen. Deze stap maakt deel uit van onze internationale strategie, waar Frankrijk, de Verenigde Staten en het Midden Oosten ook deel van uitmaken. De store zit in het wereldberoemde International Finance Centre, en dat is niet veel merken weggelegd. Toen we die kans kregen, konden we niet anders dan toehappen.”

 

Hoe belangrijk is deze locatie voor Molo?

 

“Heel belangrijk! De Aziatische markt is erg nieuw voor ons, maar we willen graag mee in de enorme groei die deze markt doormaakt. We hopen dat het in de toekomst een van onze belangrijkste afzetmarkten wordt.”

 

 

Hoe wordt Molo ontvangen in Azië?

 

“De Aziatische consument houdt veel van kleur. Donkere tinten en zwart kopen ze doorgaans niet voor hun kinderen. Molo is een mix van urban, Scandinavische stijl en sterke, kleurrijke prints. Daarom focussen we ons voor deze markt op de kleurrijke kant van Molo. Daar zijn de klanten in Hong Kong echt gek op. Uit de laatste analyse bleek dat een op de vier klanten die de winkel binnenkomt, daadwerkelijk iets koopt. Dat geeft wel aan hoe diep hun liefde voor ons zit.”

 

Molo store Hongkong 2

 

Molo store Hongkong 1

 

Molo store Hongkong 3