Moederbedrijf Noppies neemt Imps&Elfs over
Met deze stap zeggen de kindermodemerken Imps&Elfs en Noppies dat de samenwerking zal leiden tot sterkere merken, betere service naar klanten, geografische expansie en efficiëntere operationele processen. Op die manier, zo melden ze in een persbericht, hoopt Imps&Elfs te profiteren van de infrastructuur en schaalvoordelen die Noppies biedt, en andersom dat Noppies gebruik kan gaan maken van de ervaring en kennis die Imps&Elfs heeft op het gebied van marketing en duurzaamheid.
Investeringsfonds
Noppies – dat in 1991 werd opgericht en inmiddels 140 medewerkers telt – werd afgelopen zomer overgenomen door 9M, een participatie van het Belgische investeringsfonds Vendis Capital. Deze investeerder is onder meer eigenaar van kledingmerk Petrol Industries, vrouwenmodemerk Humanoid, interieurmerk Ferm Living, accessoiremerk Alexandre de Paris en was in het verleden ook betrokken bij de Belgische retailformule Zeb.
‘Meer investeren’
Anne-Gien Haan, ceo van Noppies is ervan overtuigd dat beide bedrijven elkaar versterken en dat ze kunnen zorgen voor een versnelde groei. “Imps&Elfs is een sterk en innoverend merk dat in een periode van twintig jaar een stevige positie opgebouwd heeft met kinderkleding in het premium segment van de markt”, zegt ze. “Gezamenlijk kunnen wij meer investeren in merken, ontwikkeling van toonaangevende collecties, kwaliteit, logistieke processen en maatschappelijk verantwoord ondernemen. In combinatie met IMPS&ELFS ontstaat een duidelijker merkenportfolio en kunnen we onze consumenten en klanten beter bedienen.”
‘Belangrijke stap’
Fons Cohen, oprichter en ceo van Imps&Elfs noemt de samenvoeging van zijn bedrijf met Noppies een ‘belangrijke stap voorwaarts.’ ”Noppies heeft een sterke positie in de markt voor zwangerschaps- en kinderkleding. Imps&Elfs zal profiteren van de schaalvoordelen die Noppies biedt op het gebied van multichannel verkoop, inkoop en operationele processen.” Imps&Elfs bestaat in 2017 twintig jaar en viert dat ook volop.