Mim-Pi viert jubileum
De Amsterdamse Harbour Club werd de locatie voor het jubileumfeest, dat speciaal werd georganiseerd voor Mim-Pi’s retailers. Volgens oprichter en eigenaar Leonora Nieuwenhuizen was de middag een groot succes.
“Er was een modeshow in samenwerking met een dansschool waarin de Mim-Pi wintercollectie 2015 werd geshowd. Ook draaide er een dj en was motivatiespreker Jan van Setten dik anderhalf uur aan het woord. Hij vertelde alles over hoe je je als retailer moet specialiseren. En hoe je van een ontevreden klant een tevreden klant maakt. Heel interessant allemaal.”
Wat zijn de grootse verschillen tussen Mim-Pi anno 2000 en Mim-Pi anno 2015?
“Eigenlijk zijn er weinig verschillen. Elk jaar proberen we nog altijd een aparte, bijzondere collectie te maken. En nog steeds met behulp van thema’s. Dit jaar is de collectie onder andere geïnspireerd op het televisieprogramma Heel Holland Bakt – dat is de lijn Patisserie – en Roodkapje, oftewel Red Riding Hood.”
Hoe heeft de retailer Mim-Pi zien opgroeien?
“Mim-Pi is met een heel lief imago begonnen. Nu zijn we lief, maar ook hip. Zo hadden we nooit broeken in de collectie, nu gaan we mee met de joggingbroekentrend. Ook gaat er een minder roze sausje over de collectie heen. Hoewel dat zo weer kan veranderen, ik ben nu eenmaal gek op roze.”
Hoe wordt, naast het feest, het jubileum nog meer gevierd?
“We maken een speciaal magazine van 100 pagina’s dik voor zomer 2016. Daar komen allemaal vrouwelijke ondernemers in aan het woord. Ik vind het leuk om hen te stimuleren.”
Hoe zien de plannen er op langere termijn uit?
“Nog meer verkopen in de Verenigde Staten. Daar hebben we nu vijf agenten. Amerikanen vinden Mim-Pi heel bijzonder, er zitten in tegenstelling tot de kinderkleding van grote ketens veel details op zoals studs en borduursels. Daar zijn ze dol op. En we blijven gewoon doorgaan met hetzelfde motto als in het begin: color, joy and happiness.”