Mijn shop is top: Twee ons Geluk
Hoe ben je de online kinderkleding ingerold?
“Toen ik jong was droomde ik al van een eigen zaak. M’n grootouders hadden een schoenenwinkel, ondernemen zit in onze familie. Toen zij stopten met de zaak was ik helaas te jong om ‘m over te nemen. Na een carrière in de hypotheken en verzekeringen wist ik zeker dat ik geen diensten maar producten wilde verkopen. Bovenal wilde ik ondernemen. In 2011 heb ik de stap gewaagd met de webwinkel Babyshopathome.nl
Die heet nu Twee ons Geluk, vanwaar de metamorfose?
“Ik verkocht met Babyshopathome.nl vooral babyproducten. Een groot deel van dat assortiment is gebleven, alleen hebben we spullen voor moeders, babyshowers en speelgoed voor grotere kindjes toegevoegd. De kinderen van onze vaste klanten werden groot, wij zijn mede op hun verzoek meegegroeid.”
Waarom is jouw webshop top?
“Consumenten kunnen bij ons in een keer slagen voor verschillende gelegenheden. We verkopen cadeaus voor tijdens de zwangerschap en de geboorte, voor kinderfeestjes, babyshowers en aanstaande mama’s. Vrouwen vergeten zichzelf vaak, en voor kinderen is er overal wel iets leuks verkrijgbaar. Bij is er voor zowel kids als hun mama’s van alles te koop.”
Wat zijn je bestsellers?
“Voor februari was dat met stip het kinderbestek van bamboevezels, we hebben een bordje, een beker en een kommetje in vier heel leuke prints. Die waren absoluut koplopers in de verkoop. Dat komt waarschijnlijk omdat het een nieuw, natuurlijk product is en we deze items extra hebben gepromoot op social media. Dat merk je dan gelijk.”
Doe je veel met social media?
“Absoluut, vooral met Twitter zijn we regelmatig in de weer. Bloggers benaderen ons vaak en schrijven stukjes over onze webshop of specifieke artikelen. Bij een aantal grote blogs lopen nu winacties. Bij Hippeshops.nl zijn we genomineerd voor de Next Hippest Shop of the Season 2015, dat trekt ook de aandacht. Op ons stemmen kan overigens nog tot 7 mei.”
Wat zijn je toekomstplannen met Twee ons Geluk?
“Omdat ik momenteel aan het revalideren ben kan ik daar weinig over zeggen. Maar het gaat nu naar omstandigheden goed, de omzet van de afgelopen drie maanden is enorm gestegen vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Misschien dat ik een showroom wil in de toekomst, waar klanten op afspraak onze spullen kunnen zien. Vorig jaar was het mijn plan om babyshowers te organiseren bij klanten thuis, door mijn gezondheid is dat er nog niet van gekomen. Er is genoeg om over te dromen, eerst maar beter worden.”
Facts & Figures
Eigenaar: Marieke Bijl
Personeel: “Tot ik weer op de been ben verwerken mijn moeder, zus en partner alle bestellingen en zijn ze verantwoordelijk voor het klantencontact.”
Merken: o.a. IB Laursen, Angel Sand, Oops, Play and Go, Pauline Oud, Dikkie Dik, Sophie de Giraf, Beaba en Puur Sammy’s
Open sinds: “De webwinkel Babyshopathome ging november 2011 online, afgelopen januari hebben we deze omgezet naar Twee ons Geluk.”
Website en -winkel: www.tweeonsgeluk.nl
Wil je met jouw kindermodewinkel deelnemen aan deze rubriek? Mail dan naar redactie@bengels.nl ovv ‘Mijn shop is top’.