Mijn shop is top: Bold. Kids Store in Doetinchem
Hoe ben je gestart met Bold. Kids Store?
“Ik ben gestart met de webshop. In eerste instantie wilde ik de stenen winkel tegelijk lanceren, maar omdat je tegenwoordig geen financiering meer van de bank krijgt, moest ik dat voor elkaar krijgen met eigen middelen. Mijn missie was om binnen acht maanden een winkel te openen met de opbrengsten van de webshop. Dat is in minder dan een half jaar gelukt.”
Waarom kindermode?
“Hiervoor werkt ik voor diverse modelabels. Ik heb twee kinderen en wilde alles wat ik heb geleerd in een bedrijf stoppen. Ik was altijd al geïnteresseerd in kindermode, dat is opgeteld Bold. Kids Store geworden.”
Waarom wilde je per se off- en online aanwezig zijn?
“In deze regio willen consumenten echt proeven, aanraken, beleven. Daarom run ik de webshop vanuit de winkel, dat versterkt elkaar. Alle leeftijden kunnen hier terecht, van de kleinsten tot kinderen op middelbare school.”
Waarin onderscheid je je?
“Kinderwinkels zijn vaak lievig ingericht. Jongens en meiden van twaalf of dertien jaar willen dan niet meer naar binnen. Met onze merken kun je een mini me look creëeren. Mijn zoon van twaalf wil ook geen winkel in met roze en bloemetjes in het interieur. Bold. Kids Store is daarom wat volwassener en industrieel ingericht met een denimwand en een betonnen vloer. Maar het onderscheidend vermogen zit bovenal in de persoonlijke service en extra aandacht voor de kids. Zij staan centraal.”
Waarom ben je goede ondernemer?
“Ik heb sales management en financieel en personeelsmanagement. Zakelijk ben ik wellicht meer onderlegd, ik kan goed onderhandelen. Door mijn achtergrond ben ik gewend om gesprekken in te gaan waarbij je een zakelijk doel hebt gesteld. Zes dagen per week sta ik alleen in de winkel, ik heb alleen een heel lieve buurvrouw die me af en toe helpt. Dat moet in de toekomst overigens veranderen, maar voorlopig houd ik het in eigen hand.”
Welke merken typeren je winkel?
“Molo, Nik&Nik, Moscow, Little 10 Days en Yporqué. Iedereen vroeg waarom ik zo veel zwart verkocht. Ik zag al dat het een hele trend ging worden. Ik kijk niet alleen naar een merk, maar ook hoe ze onderling te mixen zijn. Ik probeer de stoerdere kinderen te kleden, maar een meisjesachtiger meisje kan hier ook slagen. Ik combineer bijvoorbeeld een tule rokje met een wijdvallend shirtje erop.”
Facts & Figures
Eigenaar: Liv Hoek
Adres: Korte Heezenstraat 12 in Doetinchem
Merken: o.a. I Dig Denim, Little 10 Days, Little 11 Paris en Yporqué
Open sinds: februari 2014
Website en -winkel: www.boldbrands.nl