TOP

Meisjesmodemerk Ai&Ko officieel gelanceerd

Meisjesmodemerk Ai&Ko lag al vanaf winter 2017 in de winkels, maar vorige week werd het merk – in de aanwezigheid van jonge social influencers – officieel gelanceerd. Bengels sprak met oprichter Pauline Brakenhoff over het jonge zusje van vrouwenmodemerk Aaiko.

Waarom wilde je destijds naast Aaiko een meisjesmodemerk erbij?

“Met de komst van Ai&Ko spelen wij in op de vraag uit de markt. Aaiko retailers gaven regelmatig
aan dat ze het handschrift van Aaiko terugvertaald te wilden zien in een variant voor meisjes.
Fashion speelt steeds meer bij de jongere doelgroep, jonge meiden zijn modebewust; iets waar wij
met het merk Ai&Ko op inspelen. Ze pikken heel snel op wat de trends zijn en houden influencers
nauwlettend in de gaten. We treden met Ai&Ko in de voetsporen van grote zus Aaiko, die bekend
staat om het sprekende kleurenpalet, modieuze prints en oog voor detail.”

Hoe ziet de nieuwste Ai&Ko collectie eruit?

“We besteden veel aandacht aan comfortabele pasvormen, mooie materialen en bijzondere details.
Het merk is stylish met een stoer randje, draagbaar voor zowel meisje-meisjes als stoere girls. We
vertalen op onze eigen verrassende en innovatieve wijze de modetrends. De herfst/winter 2018
collectie gaat van maat 116 tot en met 176 en is geïnspireerd op metropolen zoals Parijs en New
York en hun kosmopolitische cultuur en eigenzinnige kledingstijl. Dat zie je onder andere terug in
de sportieve elementen en casual Amerikaanse dresscode, gemixt met Franse nonchalance en rijke
materialen. Qua kleuren zie je tinten als emerald green, volcano red, electric blue en dahlia. Deze
kleuren zijn gecombineerd met koper en zilver voor een feestelijk accent. Key items zijn een velvet
jurk met zebraprint, een bomber met een smockdetail, broeken met een zijstreep, een bontjas met
leopard print, T-shirts en branded sweaters.”

Hoe is Ai&Ko tot nu toe ontvangen?

“De collecties zijn enorm goed ontvangen door de retailers en de doorverkoop komt goed op gang.
Ai&Ko wordt steeds meer opgepakt door de doelgroep zelf. Afgelopen vrijdag heeft de officiële
launch plaatsgevonden. De collectie werd met veel enthousiasme en open armen werd ontvangen.
De blauwe bontjas is nu al een grote hit te noemen. Het label connect met de doelgroep door zich
actief op social media te bewegen en events en brainstormsessies te organiseren. Inmiddels zijn we
verkrijgbaar bij 100 (online) retailers in de Benelux en via online via onze webshop. ”

Wat zijn de toekomstplannen?

“Momenteel heeft Ai&Ko, naast de 80 verkooppunten in Nederland, 20 verkooppunten in België,
die markt zit enorm in de lift. We krijgen ook steeds meer voet aan de grond in Duitsland, daar zit
nog heel veel potentie. Het is onze ambitie om internationale groei te bereiken in de rest van
Europa. In januari zullen we daarom, naast de Nederlandse kindermodebeurs SundaySchool,
aanwezig zijn op Pitti in Florence. Daar gaan we ons presenteren aan de Zuid-Europese markt. En
we breiden collectiematig uit: vanaf lente 2019 starten we met een sneaker- en accessoirecollectie,
helemaal passend bij de collectie.”