Marktrapport Nederlandse kindermode
Nederlandse consumenten zullen ook de komende tijd nog de prijzen van kindermode goed in het oog houden, concludeert Euromonitor International in het recent gepubliceerde rapport ‘Childrenswear in the Netherlands’. En dit terwijl de productiekosten in vooral Azië naar verwachting zullen stijgen. De organisatie die jaarlijks van meer dan 80 landen marktanalyses presenteert, laat verder weten dat het dalende geboortecijfer in ons land invloed zal hebben op de verkoop in de kindermodebranche. Niet al te rooskleurige vooruitzichten dus. Maar de toekomst biedt uiteraard ook kansen. Zo berekende Euromonitor dat maar liefst 75 procent van de Nederlandse kinderen bestaat uit 4 tot 14-jarigen. Een grote doelgroep, met veel kansen. Een van de retailers die goed de consumenten in het oog houdt is C&A, dat volgens het onderzoeksbureau het marktaandeel kindermode in 2013 flink zag groeien. De keten verkocht onder meer met succes baby- en kindermode via de eigen website en via Wehkamp.nl.
Het gehele rapport is verkrijgbaar Euromonitor International.