Lief! Lifestyle ondergebracht bij agentuur Ruben Worms
Lief! Lifestyle wordt vanaf eind juni 2017 verkocht via het modeagentuur van Ruben en Monique Worms. Head of licensing van lief!, John van den Herik en Worms kennen elkaar goed uit de kindermodebranche, vertel Van den Herik. “We hebben er bewust voor gekozen om de lief! collecties in de meeste landen via agenten danwel distributeurs te gaan verkopen en dat geldt dus tevens voor de Nederlandse markt. Zowel Ruben & Monique als ikzelf zitten al 20 jaar in deze , ontzettend mooi dat er nu uiteindelijk een partnership uitrolt.”
Versterken
Voor het agentuur komt het merk op het juiste moment. Worms: “We waren eigenlijk al een tijd op zoek naar een sterk babylabel dat ons merkenpakket kan versterken. De lief!-collecties hebben naar ons idee een zeer goede uitstraling en een hele scherpe prijs wat onze klanten momenteel zeker kunnen gebruiken. Mede daarom zien wij een goede toekomst tegemoet voor lief! lifestyle en zeker ook met de directe samenwerking met John, die wij al jaren kennen, gaat dat zeker lukken!”
Kids Fashion Groep
Lief! lifestyle is vanaf medio 2015 onderdeel van de Duitse Kids Fashion Groep. Sinds de overname is moederbedrijf KFG verantwoordelijk voor de productie van de lief! kleding en houdt lief! lifestyle zich bezig met het design van meer dan 20 productgroepen, de branding, marketing en licensing.
Commerciëler
Na de overname in 2015 is het prijsniveau van de lief! kleding met meer dan 20% omlaag gegaan om zo nog commerciëler te kunnen opereren in de huidige markt. Een beslissing die zijn vruchten volgens het bedrijf afgeworpen heeft. Vanaf deze maand zijn er ook diverse lifestyle productgroepen direct uit voorraad leverbaar en ook deze groepen zullen door Ruben Worms Mode-Agenturen gevoerd worden. Het agentschap is gevestigd in het World Fashion Centre.
Tiseco
Kort geleden maakte lief! Lifestyle ook al bekend dat het Belgische bedrijf Tiseco de internationale sales en distributie op zich neemt van de lief! tassen, knuffels, muurdecoratie, verzorgingsproducten, tafelzeil, schoenen en tissues. De Belgen deden voor een groot deel van onder meer de badcollectie ook al sinds begin 2017.