Leestip: Werkboek Retail Theater
Het Werkboek Retail Theater kan retailers op een effectieve manier helpen met het blijven verrassen en aantrekken van de klant. Het boek is onderverdeeld in vier handige stappen: De Basis, Retailstyling, Retailmerchandise en Het zorgen voor houvast. Van inzicht in de doelgroep, hoe klanten zich door een winkel bewegen, gaat de reis via het vertalen van een winkelconcept, het aanbod, de etalage, het eenvoudig prikkelen van de zintuigen met onder meer merchandise en instore communicatie naar een praktisch plan dat stap voor stap wordt uitgelegd.
Mogelijkheden verzilveren
Het Werkboek Retail Theater is gebaseerd op Frijters’ jarenlange ervaring die ze opdeed met haar bedrijf CF Retail en haar nieuwste initiatief Retail Theater, waarbij ze samen met retailstylisten winkeliers en hun medewerkers advies geeft en helpt om hun concept nog beter te maken en te activeren. “70 tot 80% van de aankoopbeslissingen wordt in de winkel zelf genomen”, zegt Frijters. “In een tijd dat retail onder druk staat en het retaillandschap razendsnel verandert, liggen daar juist de kansen. Tegelijkertijd is het voor veel winkeliers moeilijk om te zien wat er in de dagelijkse hectiek gedaan moet worden om de klant terugkerend te verrassen en die mogelijkheden te verzilveren.”
Prikkel de Koopknop
Eerder publiceerde retaildeskundige Frijters in 2012 het handboek Prikkel de Koopknop. Het Werkboek Retail Theater verschijnt medio november. Het is nu al mogelijk om in te tekenen (ISBN 978-90-819511-2-8) op www.cfretail.nl én vroegboekkorting te krijgen van 2,25 euro (20,25 inclusief verzendkosten). De adviesprijs is 22,50 euro.