TOP

Kixx presenteert nieuwe huisstijl

Kindermodewebshop Kixx onthulde onlangs een gloednieuwe look & feel en een campagne waarbij de website onder andere samenwerkingen aangaat met social influencers. Bengels sprak met Samantha Laan, online marketeer van Kixx, over deze nieuw ingeslagen weg.

Waarom deze metamorfose?

“Kixx had al jaren hetzelfde logo en dezelfde huisstijl. We vonden dat we toe waren aan vernieuwing. Het idee was om de achtergrond van Kixx meer naar de voorgrond te brengen om te laten zien wie we precies zijn. Dat is tegelijk ook de payoff: ‘laat zien wie je bent’. . Dat is waar het voor ons om draait, Kixx laat kids zien wie ze zijn en is er om je eigen stijl te ontdekken. Dus of je nu een stoer kindje hebt of eentje die graag in de spotlights staat; voor elk type kind is er een passende en unieke outfit te vinden. We zijn geen generieke webshop met veel items, Kixx heeft een persoonlijkheid. We willen dat de klant iets voelt bij Kixx, en dat kan volgens ons alleen als je het persoonlijk maakt. We hebben de nieuwe huisstijl en het logo ver doorgevoerd, zelfs de verzendverpakkingen hebben nu een gave print met oogjes erop. En de dozen kunnen kinderen omtoveren tot een kijkdoos of een masker, we hebben aan alle details gedacht.”

Wat is er achter de schermen vernieuwd?

“We hebben onze site onder handen genomen en zijn aan de slag gegaan met user generated content. Daarmee spelen we in op de sociale interactie met onze klanten en verhogen de klantbeleving. Zo hebben we de handen ineen geslagen met Flowbox die de integratie van de content mogelijk maakt. Met de hashtag #kixxlaatzienwiejebent worden de foto’s binnen deze tool op een eenvoudige manier verzameld en gedeeld. Het resultaat hiervan is een lookbook, die gevuld is met foto’s van klanten om anderen te inspireren. Daarnaast zijn de foto’s shoppable, dus wanneer je een toffe outfit ziet kun je de items direct shoppen.’’ 

Hoe gaan jullie samenwerken met de influencers?

“In februari hebben we een nieuwe campagne gelanceerd in samenwerking zes mommy influencers. Met sommigen werkten we al samen, anderen sinds kort. Speciaal voor onze klanten hebben zij hun top picks voor het nieuwe seizoen geselecteerd. Helemaal gebaseerd op hun eigen stijl en gevoel voor. Alle geselecteerde items zijn te herkennen aan het ‘musthave’ label: zo weten de klanten welke producten geselecteerd zijn door één van de influencers. Influencer marketing maakt nu zo’n twee jaar deel uit van onze strategie en daar zien we een mooie groei in. Vorig jaar lanceerden we onze eerste campagne als kick-off van het startende schoolseizoen, vanuit die ervaring zijn we opnieuw gaan brainstormen. De zoektocht naar een outfit kan soms best lastig zijn, daarom willen we de klant vooral inspireren én net dat beetje extra bieden om de juiste items te vinden die passen bij de persoonlijke stijl van hun kid(s).”

De campagne is net bezig, merk je er al wat van?

“Absoluut. Direct na de lancering zagen we een toename in traffic naar de site, het is echter te vroeg om concrete cijfers te delen, maar het levert zeker een positieve bijdrage aan onze webshop. Het is – naast de huidige marketingkanalen waar we mee werken – een mooie aanvulling om aan onze naamsbekendheid te werken. Daarbij vinden authenticiteit en geloofwaardigheid heel belangrijk. Daarom werken we uitsluitend samen met influencers die goed passen bij Kixx én bij de doelgroep.”