TOP

Kixx Kidswear opent vernieuwde winkel

Kinderkledingwinkel Kixx Kidswear opent aankomende zaterdag 2 september een vernieuwde winkel in Alkmaar.

Kixx Kidswear had al een winkel in Alkmaar, maar opent aankomende zaterdag 2 september een geheel vernieuwde offline winkel. Na het aanpakken van de webshop Kixx Online, was ook de winkel in Alkmaar aan de beurt. “Je moet blijven vernieuwen om je klanten vast te houden. We hebben de winkel meer van deze tijd gemaakt en we gaan nu nog meer samenwerken met Kixx Online”, vertelt Jacqueline Oud, Kixx Kidswear.

Heropening

Aan de Laat 177 in Alkmaar vindt op zaterdag 2 september de opening van de vernieuwde Kixx Kidswear winkel plaats. Kixx Kidswear verkoopt onder andere de merken Retour, Scotch and Soda, Like Flo, Vingino, Street Called Madison, Calvin Klein en By Bar. De nieuwste collectie hangt zaterdag direct in de winkel en de eerste 100 betalende klanten ontvangen een goodiebag.

Vernieuwde winkel

De winkel is compleet veranderd. Zo zijn pashokjes omgetoverd tot verschillende sprookjesverhalen en is er een ondergrondse trein te zien door het glaswerk heen in de grond. “De winkel oogt nu ruimer door een betere routing, nieuwe kleuren en nieuwe inhang materialen. De toonbank is naar achter verplaatst en het verrassingselement voor kinderen wilden we graag erin houden, vandaar de trein en de paskamers”, vertelt Oud.

Kindvriendelijk en inspirerend

Daarnaast is de vernieuwde winkel afgestemd op de behoeften van ‘mommy’s and daddy’s to be’. “De vernieuwde winkel zorgt ervoor dat de ouders rustig kunnen rondkijken en dat de kids zich niet hoeven te vervelen. Zo wordt vanaf komend seizoen in de winkel de mogelijkheid gecreëerd om gebruik te maken van tablets om een online bestelling te doen”, zegt ze. Verder komt er een betere samenwerking tussen winkel en webshop waardoor de klant binnenkort zelf kan kiezen om de bestelling op te halen of te brengen naar de winkel of dat de klant gebruik maakt van de snelle verzendmanier.

“Het is belangrijk dat wij hierop inspelen. Consumenten willen online, mobile en in-store winkelen. Daarom willen we dat de fysieke winkel en de webshop elkaar versterken om zo de loyaliteit te verhogen”, zegt Samantha Laan van Kixx Online.

Uitstraling

De voorgaande winkel had volgens Oud en Laan een verouderde uitstraling en was niet meer afgestemd op de ‘moderne’ en ‘hippe’ webshop Kixx Online. “De gewenste uitstraling van de winkel is fashionable, persoonlijk en met een optimale servicegerichtheid met de juiste Kixx-uitstraling”, vertelt Laan. “Zowel de inrichting en het assortiment van de winkel zijn afgestemd op een modern en kindvriendelijk thema”.

Omni-strategie

“Ons doel is het implementeren van de omni-strategie. Dit zorgt binnenkort voor de mogelijkheid om in de fysieke winkel aan de hand van tablets online aankopen te doen. Daarnaast is het de bedoeling dat de Kixx klant kan kiezen een bestelling die online geplaatst is af te halen of te retourneren in de fysieke winkel. Het belangrijkste is om weer dezelfde uitstraling te hebben als online met de nadruk op persoonlijke aandacht”, zegt Laan.

Persoonlijke aandacht staat bij Kixx Kidswear voorop. “We zien ons winkelpersoneel als echte adviseurs. We willen de klant inspireren en adviseren over het complete aanbod baby- en kinderkleding”, sluit Oud af.