Kindermodewinkel Humpy viert jubileum [interview]
Veertig jaar geleden opende Humpy als kindermodewinkel waar klanten een model van een broek konden uitkiezen. De stof kon ter plekke vanaf de rol worden uitgekozen. Na dertig jaar nam Melchior van Santen het familiebedrijf over. Inmiddels zijn er twee filialen in Katwijk en Noordwijk die complete collecties aanbieden.
Waarom houdt Humpy het al zo lang uit?
“Wij hebben altijd ingespeeld op de behoefte van onze consumenten. We zijn altijd met de trends meegegaan. Toen we tien jaar geleden begonnen was ons merkenpakket heel uniek. Nu er meer kindermodewinkels afvallen, beginnen we dat weer te worden. Ons personeel werkt soms al 25 jaar bij ons, zij kunnen als geen ander adviseren. Dat wordt duidelijk gewaardeerd door onze klanten.”
Hoe hebben jullie het jubileum gevierd?
“Niet alleen september was een feestmaand. Het hele jaar doen en deden we aan activiteiten. Deze week hebben we een groot kinderfeest georganiseerd waar klanten kaartjes voor konden kopen of winnen via social media. We hebben talloze modeshows en like & win-acties georganiseerd. Dat doen we in samenwerking met onze merken. En van onze etalages tot de gevel en de bonnen: het speciale jubileumlogo kwam overal op terug.”
Wat zijn de plannen voor de toekomst?
“We zijn op zoek naar een online platform waar we onze producten nog beter kunnen laten zien aan de klant, iets waarmee we nog meer traffic genereren. En we willen een tool aanbieden in de winkel waarmee consumenten de gelegenheid krijgen iets aan te schaffen, ook als de gewenste maat niet in de winkel aanwezig is. Binnenkort lanceren we ook een gloednieuwe webshop die beter aansluit bij de vraag van de consument.”
En wat betreft de stenen winkels?
“Daar gaan we meer beleving in de winkel creëren. Dan denk ik aan kinderfeesten organiseren, een kinderkapster, workshops of een kinderfotograaf. We willen professionals aantrekken om zo elkaar te versterken. In Katwijk hebben we een heel grote winkel, op de benedenverdieping willen zo’n beleving neerzetten. Nu is daar de productie voor de webwinkel gevestigd, daar zoeken we een nieuwe locatie voor. En boven alles gaan we natuurlijk voor nóg veertig jaar.”