TOP

Kindermodelabel Mingo bestaat 5 jaar

Op 1 september 2014 werd de allereerste Mingo collectie gelanceerd, daarom viert Mingo onder andere deze maand het vijfjarig jubileum. Bengels sprak met oprichter Naomi de Kuiper. 'Moeders zijn anders dan vijf jaar geleden, daar moet je op inspelen'

Hoe vieren jullie het verjaarsfeest?

“We hebben al een beetje gevierd door klanten te vragen om foto’s op Instagram te delen van hun eigen kinderen met Mingo kleding die ze door de jaren heen aan hadden. Deze maand hebben we ook een actie: als consumenten bestellen krijgen ze bingokaart, die kunnen ze afstrepen en daarmee verdienen ze korting. En we hebben net een fotoshoot achter de rug met allemaal Mingo modellen uit het eerste uur, maar dan vijf jaar ouder.”

Hoe is Mingo gegroeid?

“Op alle fronten: in Nederland zijn we enorm gegroeid maar ook in Japan. Dat is echt onze tweede markt geworden. Qua team is het van mijzelf aan de keukentafel naar vier man gegaan. Voorheen pakten we alles zelf in, maar daarvoor hebben we nu een fulfilmentbedrijf. En de collectie is heel groot, van vijf basics in vier kleuren zijn we nu naar bijna 90 items in verschillende kleuren gegaan en we zijn met seizoenscollecties gaan werken in plaats van een basiscollectie, wat ook gelijk onze bestsellers zijn.”

Hoe is de branche veranderd de afgelopen vijf jaar?

“Instagram was een kleine community toen ik begon en moeders waren anders. Nu krijg je te maken met influencers en Youtubers: daar werkten we toen niet mee. Dat doen we nog steeds niet, we werken met mensen waar we goed contact mee hebben. Maar we moeten er scherp op zitten en ook jonge moeders in de gaten houden en daar zonodig op inspelen. Voor mij is dat nieuw, ik zit nog niet helemaal in die wereld. Gelukkig hebben we jonge moeders hier op kantoor werken.”

Wat wil je de komende jaren met Mingo bereiken?

“Japan is nieuw voor ons, daar zijn we nu mee bezig en dat is erg leuk en spannend. Verder willen we ons concept voortzetten, dat betekent de productie in Portugal waarmee we al vier jaar mee samenwerken en goede kwaliteitbasics blijven bieden. Een stenen winkel staat niet op de planning; dat is een heel andere tak van sport. Wij moeten focussen op waar we goed in zijn; dat is de samenwerking met retailers en de collectie.”