TOP

Jottum gaat door met nieuwe eigenaren

Na het faillissement van New Fashion Kids B.V., waar de kindermodelabels Jottum en Cakewalk onderdeel van uitmaakten, was het kort stil rond de merken. Maar op Market by Kleine Fabriek was er goed nieuws te zien: Jottum heeft een doorstart gemaakt met een nieuwe eigenaar en was zodoende aanwezig op de kindermodevakbeurs.

De nieuwe eigenaren zijn Elly en Mike Hennessy die ook een productie-agentschap  hebben met als basis Bulgarije. Dat productie-agentschap, Melocine Clothing, produceert Jottum sinds 2012, eerst onder de vlag van de Waalwear Group, later met New Fashion Kids B.V. Hoi Man Cheung blijft ontwerpen voor Jottum.

Werk verzetten 

Het merk, dat sinds 1996 bestaat, is volgens Elly Hennessy niet verjaard. “We geloven erin dat het goed komt. Op de beurs hebben we gemerkt dat winkeliers blij zijn dat Jottum doorstart. We hebben wel nog wat werk te verzetten, want de laatste jaren zagen we dat Jottum voornamelijk nog in Nederland en Duitsland verkocht werd. Wij willen van Jottum weer een internationaal merk maken en we gaan er alles aan doen om het label terug te brengen op het niveau van wat het ooit was.”

 

Foto: screenshot Jottum.com