Hoe krijg je een goede review over je winkel op Wugly.nl? [tips]
Wugly.nl is een online winkelinformatie- en reviewplatform. Reviews zijn online gedeelde klantervaringen, die als aanbeveling dienen voor andere consumenten. Zo’n 85% van de consumenten geeft aan dat ze online reviews over winkels vertrouwen, waardoor dit de online vorm van mond-tot-mond reclame is. Reviews kunnen mensen dus overtuigen om naar jouw winkel te komen.
Bron van informatie
Maar waarom zou je als retailer bewust reviews verzamelen? Reviews zijn naast een aanbeveling voor anderen een zeer waardevolle bron van informatie voor retailers. Bijna alle bedrijven meten succes aan de hand van omzet. Maar vaak wordt de belangrijkste bron hiervan vergeten: de klant.
Luisteren
Met reviews kom je erachter hoe tevreden en loyaal je klanten zijn. Het geeft je inzicht waar je sterke punten liggen en waar je nog kan verbeteren. Door te luisteren naar je klant en aan de slag te gaan met hun feedback, versterk je de relatie en creëer je echte fans! Hierdoor is Wugly een meetinstrument om je succes vast te stellen.
Mogelijkheden
Er zijn verschillende mogelijkheden om als retailer reviews te verzamelen. Daarom heeft Wugly in dit artikel een aantal tips voor je opgesteld hoe je als retailer reviews kunt verzamelen.
Tweederde van de consumenten is best bereid een review te schrijven, maar vergeet dit simpelweg te doen. Belangrijk is daarom dat je ze herinnert aan hun bezoek. Dit kan door middel van het uitdelen van promotiemateriaal, via een bericht op social media, een sticker op de winkelruit te plakken of met behulp van een banner op je website.
Vragen
Of bijvoorbeeld door een automatische koppeling met je CRM of kassasysteem, of door wekelijks een Excelbestand met klantgegevens te updaten. Maar de meest voor de hand liggende optie, die toch vaak vergeten wordt, is om het gewóón direct aan je klant in de winkel te vragen.
Oprechte interesse
Als je om een ervaring vraagt, is het belangrijk dat de klant het gevoel heeft dat hij gehoord wordt. Laat merken dat je met de feedback de winkel gaat verbeteren. Reageren kan met een bedankmail of een openbare reactie. Uiteindelijk is oprechte interesse in de klant en zijn feedback de sleutel tot goede reviews op Wugly.nl.
Do’s
- Vraag oprecht en actief om de ervaring van je klant (al in de winkel)
- Herinner hem aan zijn bezoek
- Bedank klanten voor het schrijven van een review
- Delen van reviews van anderen
Don’ts
- Niets doen met de feedback die je gekregen hebt
- Geen oplossing zoeken of proactief reageren bij negatieve reviews
Meer weten? Ga naar zakelijk.wugly.nl.