TOP

Hoe gaat het met Vintage Cowboys?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het’? Ditmaal spreken we Jeanine van Zuijlen, eigenaar van Vintage Cowboys.

Hoe is Vintage Cowboys ontstaan?

 

“We zijn november 2013 ontstaan, in eerste instantie als als webwinkel voor jongenskleding. Dat waren voornamelijk blousjes die ik had ontwikkeld. Jongens hebben minder keuze, ik wilde iets maken zodat jongens meer opties hadden. Die blouses ontwierp ik zelf en liet ik maken in ateliers.”

 

 

Hoe ging de eerste periode?

 

“Vanaf winter 2014 namen steeds meer retailers contact op. Ik stond wel eens op beurzen en ze hadden webshop gezien. Tot voorjaar 2015 had ik nog een baan. Dat werd te veel zodat ik ermee ben gestopt. Inmiddels komen er steeds verkoopadressen bij. Van webshop ben ik echt een jongenslabel geworden. Er zijn nu twaalf verkooppunten in België en Nederland.”

 

 

Hoe ziet de collectie eruit?

 

“Die is uitgebreid met sweaters en longsleeves. Je zult nooit teksten op shirts tegenkomen, de helft van mijn doelgroep kan nog helemaal niet lezen. En ik wil echt iets voor kind zelf maken. Vintage Cowboys is stoer met een vleugje retro; dat is het sausje dat ik eroverheen wil gooien. De maten gaan van 86-92 tot 164-172, de materialen waarmee ik werk zijn voornamelijk katoen.”

 

 

Waar kan de retailer Vintage Cowboys bewonderen?

 

“Nog niet op Kleine Fabriek, dat heb ik tot nu toe niet aangedurfd. Ik sta wel met mijn kleding op een beurs zoals Flavourites, De Vitrine in Brugge of De Utrechtse Fabriek: dat is een event waar webwinkels zich presenteren zoals Flavourites dat organiseert.”

 

 

Wat zijn de plannen voor de toekomst?

 

“Mijn uiteindelijke doel is een heel concept uitdragen. Maar ik wil eerst maar opstarten met retailers en een structuur vastleggen. Dus echt in de jongensmaterie duiken en daar een duidelijk concept van neerzetten. Dat kan alles zijn wat jongens boeit, van accessoires tot een complete lijn.”

 

Vintage Cowboys 2