Hoe gaat het met Maed for mini?
Even terug in de tijd: hoe is het merk ontstaan?
“Maed for mini is ontstaan toen ik zwanger was van ons eerste kindje. Mijn man Edward en ik, samen zijn we eigenaar van dit label, vonden de babykleertjes in kinderwinkels vaak zoveel van hetzelfde, van slechte kwaliteit en strikt gescheiden in jongens, blauw met vrachtauto, en meisjes, roze met prinses. Wij wilden graag kwalitatieve unisex kleertjes voor ons kindje, dat heel fijn is om te dragen en leuk voor ons om naar te kijken. En toen besloten we om zeven unisex rompertjes te ontwerpen in verschillende kleuren met bijpassende sokjes, eentje voor iedere dag van de week.”
Hoe omschrijf je de stijl van je merk?
“Het is een mix van tijdloos Frans en minimalistisch Scandinavisch met een vleugje wild. Het komt overeen met mijn eigen stijl.”
Hoe onderscheidt jullie merk zich?
“Ik denk dat we ons nog steeds wel onderscheiden door echt duurzaam te willen ondernemen en daar zo min mogelijk concessies in doen en veel in te investeren. Verder denk ik dat Maed for mini erg toegankelijk is, maar tegelijkertijd wel vaak onalledaagse details laat zien. Dat is dat vleugje wild.”
Wat zijn absolute hardlopers dit seizoen?
“De absolute toppers dit seizoen zijn de cranky crocodile print, de gold leopard maillot, de crazy cougar kniekousen en de white leopard sweater. De smiling zebra print is ook nog steeds een bestseller. Eigenlijk verkoopt de hele collectie heel erg goed dus wij zijn heel blij en dankbaar!”
Waar kan de retailer jullie merk bezoeken?
“Eind januari in Parijs op de beurs Playtime. Onze eerste keer, we hebben er zin in! En ze kunnen ons natuurlijk altijd bellen of mailen.”
Welke marketingtools zet je in?
“We zijn redelijk actief op instagram, investeren in mooie fotoshoots en ook zijn onze mooie verkooppunten een hele goeie manier om mensen bekend te maken met Maed for mini.”
Wat zijn de toekomstplannen?
“Op dit moment hebben we ongeveer 35 verkooppunten waarvan vijftien in het buitenland en dat aantal groeit snel. We zijn in gesprek met diverse agenten in binnen- en buitenland om ons merk te gaan vertegenwoordigen zodat we ons volledig kunnen toeleggen op ontwerp, productie en marketing. De wintercollectie voor 2017 zal vijf keer zo groot worden als de huidige wintercollectie en we willen onze kwaliteit wel kunnen waarborgen en eigenlijk iedere collectie verbeteren dus daar hebben we echt alle aandacht voor nodig.”
Facts & figures
Land van herkomst: Nederland
Verkoopinformatie: Nu van 0-3 jaar, vanaf 2017 0 tot 6 jaar.
Bestaat sinds: juli 2014
Hoeveel collecties inmiddels: Twee collecties, de derde hopen we half januari te lanceren.
Doelgroep: Mama’s (to be), familie, vrienden en collega’s die een leuk (kraam)kadootje willen geven.