TOP

Hoe gaat het met LP Boys?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het met’? Ditmaal spreken we met Annerie Eshuis en Annemieke Bakker, respectievelijk salesmanager en marketingmanager van LP Boys.

Hoe gaat het met LP Boys?

“We hebben de eerste collectie, voor pre-spring, in januari uitgeleverd en tot nu toe zijn de reacties positief. Zowel van ondernemers als van consumenten. De leveringen, pasvormen en kwaliteiten zijn goed, maar dat is ook juist de kracht van Bestseller. Enerzijds hebben bestaande klanten LP Boys ingekocht, maar we kijken daarnaast uit naar nieuwe verkooppunten en partners.”

Er is veel behoefte aan onderscheidende jongensmode, kunnen jullie dat bieden?

“Zeker. LP Boys is ontstaan uit de vraag van de markt. We zijn eerst gestart met Little Pieces. Daarna volgde al snel de vraag naar een collectie voor jongens. Net als Little Pieces is LP Boys een trendy kinderlabel waarin de trends voor volwassenen zijn vertaald maar voor de kleine man.

Tel daarbij op dat we een compleet assortiment aanbieden van jassen, tops, broeken, ondergoed, schoenen en accessoires. Bij elkaar zijn het zo’n 300 stuks per seizoen, dus er is veel keuze.”

Waarin verschilt LP Boys van andere jongenslabels?

“LP Boys heeft een volwassen uitstraling, maar is nog steeds heel kindvriendelijk. Waar andere labels sterk zijn in denim en uitgesproken kleuren en prints, is het bij LP Boys is het allemaal wat ‘cleaner’. Verwacht geen ‘schreeuwerige’ prints, maar denk aan meer ingetogen, stoere en funny artworks en statementteksten.”

Wat is de kracht van het merk?

“Het uitgebreide en complete aanbod. Daarbij is LP Boys door de mooie kwaliteiten erg goed te combineren met merken uit het hogere segment. We denken dat de consument behoefte heeft aan een mix van high end items met kwalitatief goede, maar lager geprijsde artikelen.”

Van welke items verwacht je veel voor komend najaar?

“In lijn met de volwassen trends, geloven wij in de (geruiten) flanellen shirts, de camouflageprint, de antifit sweatpant en sweaters zijn een must-have dit najaar. Voor de kerstcollectie, die eind oktober/begin november geleverd wordt, bieden we leuke smokings, blazers, overhemden en stropdassen in classy stoffen, zonder hierbij het kind en dus het comfort en pasvorm uit het oog te verliezen.”

Hoe denkt LP Boys mee met de retailer?

“We bieden kleinere pakketten aan; in plaats van 24 stuks is het mogelijk 8 of 12 items per kleur af te nemen. We merken dat dit met name voor kleinere winkels een uitkomst is. Daarnaast zijn de in-en verkoopprijzen commercieel aantrekkelijk, net als de gemiddelde marge van 3.0.

Door de 6 collecties per jaar, met 12 uitlevermomenten op dagelijkse basis, biedt LP Boys de retailer de mogelijkheid continu een nieuwe winkelbeeld te creëren om zo de consument te blijven verrassen en traffic te generen.

We willen met LP Boys inspelen op de behoefte van de consument, door het leveren van het juiste item, op het juiste moment voor de juiste prijs. Winterjassen worden bijvoorbeeld ook later in het seizoen geleverd in plaats van uitsluitend in juli en augustus. De consument koopt graag kleding die direct de volgende dag draagbaar is, in plaats van dat ze weken moeten wachten.”

Verkoopinformatie: Annerie Eshuis 06-13143353 / annerie.eshuis@bestseller.com

Website: www.littlepieces.nl / facebook/littlepieces

Collectie: 6 inkoopmomenten en 12 leveringen per jaar

Maten: 98 t/m 164 (3-14 jaar)

Prijzen: €5,95 – €79,95 (recommended retail price)