TOP

Hoe gaat het met Jollein?

Baby- en kindermodemerk Jollein breidt de collectie uit met onder andere een lijn van houten speelgoed en talloze giftartikelen. Rianne Ramaker, verantwoordelijk voor de marketing van het merk: "Er wordt altijd rekening gehouden met de praktische inzetbaarheid van een artikel."

Hoe is Jollein ooit begonnen?

Jollein Baby & Kids is onderdeel van Smits Assen B.V. Sinds 1973 is Smits Assen B.V. een onderneming in (baby)kamertextiel en -accessoires, het bedrijf is toen ontstaan vanuit de behoefte van de markt. Wij opereren nog steeds vanuit deze behoefte; onder de merknaam Jollein ontwerpen we elk jaar nieuwe collecties met hippe, trendy dessins. We zijn een lifestylemerk waarmee we mooie spullen toegankelijk maken voor een breed publiek.”

Wat is Jollein voor een merk?

“Elk jaar ontwerpen wij nieuwe, hippe collecties voor baby’s en kids. In deze collectie vind je onder andere hydrofiel, dekens, slaapzakken, voetenzakken, knuffels, luiertassen en fauteuils. We vinden het belangrijk om onze collecties steeds verder uit te breiden om zo een compleet assortiment aan te bieden. Dit jaar hebben wij bijvoorbeeld houten speelgoed toegevoegd aan de collectie. Dat speelgoed bestaat onder andere uit een puzzel, bijtringen, blokken en een babygym.”

Hoe ontstaat een nieuwe collectie?

“Inspiratiebronnen voor de nieuwe collecties zijn de mama’s (to be) en trends uit de markt: we houden rekening met kleur-, print- en materialentrends. Dit jaar hebben wij bijvoorbeeld gebreide collecties toegevoegd, een collectie met luipaardprint en de trendkleur oker. Ook wordt er altijd rekening gehouden met de praktische inzetbaarheid van een artikel. “

Hoe ziet de herfst/wintercollectie voor 2018/2019 eruit?

“Nieuw dit seizoen zijn de gebreide, velours- en sweatstofcollecties. Daarnaast zijn er ook mooie basics verkrijgbaar die gemaakt zijn van ribstof. Deze basics zijn leverbaar in de kleuren okergeel, maroon red, black en forest green. Ideaal om te mixen en matchen! De hele collectie is gemaakt voor baby’s van 0-12 maanden en de items zijn verkrijgbaar in de maten 50/56, 62/68 en 74/80. Verder richten wij ons dit jaar meer op gifts. Wij hebben veel leuke artikelen in onze collectie die ideaal zijn als (kraam)cadeau. Denk bijvoorbeeld aan giftrompers, bijtringen, knuffels, het houten speelgoed en onze dinersets.”

Jollein 2-2018

Hoe onderscheidt Jollein zich?

“Jollein onderscheidt zich door leuke producten aan te bieden die gemaakt zijn van een goede kwaliteit. Het leveren van veilige en betrouwbare producten staat voor ons voorop. Ook hebben onze producten een optimale prijs/kwaliteitverhouding. Wij zijn voorraadhoudend, kunnen snel leveren en onze collectie is in principe het hele jaar door te bestellen. Daarnaast vinden wij het belangrijk om te blijven vernieuwen en goed te luisteren naar de klant en de markt. Er is voor ieder wat wils: of onze klanten nou van trendkleuren houden of van neutrale kleuren.”

Hoe actief zijn jullie op social media?

“We zijn vooral actief op Facebook en Instagram, hier plaatsen we regelmatig leuke content, zoals inspiratietips voor baby- en kinderkamers en foto’s van nieuwe producten of collecties. Daarnaast werken wij samen met bloggers en vloggers en via deze social mediakanalen komt het merk Jollein en de collectie ook naar voren.”

Op welke beurzen staat Jollein?

“Begin september staan wij op de showUP-beurs in Vijfhuizen én op de Babycool beurs in Parijs. Daarnaast staan wij van 20-23 september op de Kind + Jugend in Keulen. Hier tonen wij onze nieuwe collectie in z’n geheel. Verder staan wij dit jaar ook nog op de WeArePregnant-beurs in november en we zijn in 2019 voor het eerst te vinden op de Negenmaandenbeurs.”

Waar is het merk momenteel te koop?

“Op dit moment ligt onze focus op de verkoop via onze zakelijke klanten. Er zijn veel mooie winkels bij ons aangesloten die ons assortiment hebben opgenomen. Deze klanten verkopen in hun eigen fysieke winkels en/of online. Daarnaast hebben wij zelf ook een webshop: www.jollein.com. Deze webshop biedt ons de mogelijkheid om ons assortiment in zijn geheel te presenteren.”