Hoe gaat het met De Kunstboer?
Wat is de kracht van De Kunstboer?
“De onschuldige uitstraling van onze producten, de kleuren en de vrolijkheid. Iedereen die op onze beursstand of in de winkel komt wordt direct blij. Wij maken de producten ook echt voor kinderen. Dat kan lastig zijn, want kinderen kiezen iets heel anders dan inkopers. Kids zijn toch een stuk uitbundiger. Daarin proberen we een gulden middenweg te vinden.”
Hoe kom je aan de inspiratie voor jullie ontwerpen?
“We werken veel met bloemenmotieven en dieren. Er hoeft maar een konijn op televisie voorbij te huppelen en we hebben een nieuw idee. Voor de huidige collectie hebben we een angorakonijn gecontracteerd, op social media heeft dat diertje genaamd Wally honderdduizenden volgers.”
Hoe blijven jullie je onderscheiden?
“Hoewel we op Kleine Fabriek door mode omringd zijn, blijven wij daar weg van. Wij willen vooral leuke dingen maken, niet omdat het mode is. Veel merken gaan richting kleuren als beige, bruin, een voorzichtige uitstraling. We hebben ook veilige lijn ontwikkeld, met onder andere katoenen tassen. Die lijn loopt goed, maar minder hard dan producten met onze kleurige signatuuruitstraling.”
Wat zijn jullie all time bestsellers?
“Onder ander de blauwe schoudertas met een wit paard erop. Die is inmiddels al acht keer geproduceerd. En een gouden tas met Bambi erop, daarvan hebben we er honderden bij laten maken. Nu gaat ook de gouden poezentas heel goed. En items met een eenhoorn: die was heel snel uitverkocht. Zolang we dichtbij onze eigen stijl blijven gaat het goed.”
Wat zijn jullie toekomstplannen?
Afgelopen najaar hebben we voor het eerst een eigen kindermodecollectie ontwikkeld. Dat was een doorslaand succes. De tweede collectie is nu drie maanden binnen en gaat ook heel goed. Die hebben we helemaal in eigen beheer uitgebracht. Dat gaan we verder uitbouwen met onder andere jasjes en leggings. En we willen voet aan de grond krijgen in het buitenland. Sinds kort hebben we ook posters en ansichtkaarten toegevoegd aan het assortiment. Onze droom is ten slotte een groter pand. Eentje waar plek is voor een complete boetiek en een koffiehoek. Helemaal in onze stijl natuurlijk: inclusief kitscherig servies en hysterische taarten.”