Hoe gaat het met Crush Denim?
Hoe is het merk ontstaan?
Anita Makkinje: “Ik heb na 15 jaar werken in de kindermodebranche besloten om mijn eigen label te starten met oude bekenden uit het vak, omdat er vraag was van uit de kindermarkt naar vernieuwing, beter marge, andere leveringen en goede kwaliteit.”
Hoe omschrijf je de stijl van je merk?
“Crush Denim is een mix van stoere rock, romantiek maar ook de nieuwste trends van de catwalk zijn te vinden in de collecties van Crush.”
Wat is de kracht van het merk?
“Onze kracht zit in goede prijzen, goede marge, betere leveringen en goede kwaliteit. En door de jarenlange ervaring en het luisteren naar de retailers weten wij dat dit de belangrijkste dingen zijn die ervoor zorgen dat er een goede doorverkoop is in de winkel. Vanaf half december dit jaar ligt Crush Denim zomer 2017 in de winkels. Door middel van de meerdere leveringen, vier per seizoen, hebben de winkeliers elke maand wat nieuws van Crush Denim in de winkels en voor een goede prijs heb je al een hele hippe, trendy stijl van ons merk.”
“Buiten onze collectie is onze samenwerking met de stichting Het Vergeten Kind een belangrijke factor van Crush Denim. Van elk verkocht item uit de collectie gaat een paar procent van de opbrengst naar dit goede doel.”
Hoe is het nu met Crush Denim?
“We zijn nu ruim een half jaar verder en we hebben nu al meer dan 150 verkooppunten in Nederland, België en Duitsland. Momenteel zijn we zijn op ons hoofdkantoor in Amsterdam vol bezig met de wintercollectie van 2017. Supergave trends voor 2 jaar tot, nu ook, 18 jaar. Tekeningen zijn bijna klaar en er worden nu samples gemaakt. De voorbereiding van de fotoshoot is in volle gang en verkoopafspraken staan al weer gepland vanaf 2 januari 2017. Supergaaf om te zien dat onze klanten, de winkeliers, zo in Crush Denim geloven, dat ze zonder dat er nog een collectie in de winkel ligt nu alweer een flash collectie inkopen.”
Wat zijn absolute bestsellers dit seizoen?
“Ons Night-thema doet het heel goed voor de jongens met onze mooie damaged black denim. En voor de meiden zijn het Romantica- en het Black&White-thema de best verkochte thema’s met onze skinny jeans ik verschillende wassingen.”
Waar kan de retailer jullie merk bezoeken?
“Wij staan met de nieuwe wintercollectie op Market by Kleine Fabriek op 8 en 9 januari 2017, maar natuurlijk kunnen de retailers altijd een afspraak maken bij ons in de showroom van Christina Fashion om de collectie te bekijken.”
Welke marketingtools zet je in?
“Het is belangrijk in deze tijd dat je social media gebruikt, want kids moeten het willen dragen en wat ze zien op social media willen ze hebben. Daarbij vinden we het belangrijk dat we altijd onze beloftes nakomen, want de beste reclame is mond-tot-mondreclame.”
Wat zijn de toekomstplannen?
“Wij willen zorgen dat we echt gaan samenwerken met de retailers. Dus goed blijven luisteren en zo proberen de kindermodemarkt weer leuk en goed lopend te laten worden. Ook wil Crush Denim de collectie verbreden zodat elke kindje een Crush-kindje kan zijn. We willen de kindermarkt gaan Crush’N wereldwijd!”
Facts & figures
Land van herkomst: Nederland
Bestaat sinds: 2016
Verkoopinformatie: 2 jaar (maat 92) tot en met 18 jaar (maat 188), vanaf €24,95 tot €69,95.
Hoeveel collecties inmiddels: Zijn nu bezig met de derde.
Doelgroep: Alle trendy kids van Nederland.
Website: www.crush-denim.nl