HappyBee overgenomen [interview]
Axivate Capital, tevens eigenaar van de webshops Kinderkleding-TeKoop, Neckermann, Bulls&Birds en kindermodewinkel ’t Elfje in Tilburg, heeft afgelopen week 100 procent belang genomen in online winkel HappyBee. Bengels belde met Erik Mulder, directeur Fifth Floor Fashion Group, waar HappyBee vanaf nu formeel onder valt.
Wat maakt HappyBee interessant?
“HappyBee maakt deel uit van de top 5 online kinderkleding, maar er zijn nog veel efficiencyslagen mogelijk. Vooral op technisch gebied. Met onze kennis en ervaring kunnen wij die vernieuwing bieden.”
Wat heeft de eerste prioriteit?
“Begin april wordt de website vernieuwd. Waarbij foto’s groter worden geplaatst, het in plaats van tot 15.00 uur mogelijk wordt tot 22.00 uur te bestellen en de volgende dag te leveren en we bieden keuze voor de dag van aflevering. Belangrijk is ook het samenvoegen van het warehousesysteem en de it-platformen. Daarna focussen we op het toevoegen van kwalitatief hoogstaande merken, verbeteren van de service en het verhogen van de omzet.”
Hoeveel omzet draait HappyBee op dit moment?
“Meer dan 1 miljoen.”
En wat is het streven?
“Binnen een jaar de omzet verdubbelen. Ik geloof erin dat dit ons gaat lukken. Er is nog zoveel mogelijk, als we de klant maar voor ons weten te winnen. Dat is e-commerce op dit moment. Er zijn 1001 dingen die het publiek over de streep kunnen trekken om juist bij jou te bestellen. Dat zit soms in kleine zaken. Als je de klant op nummer 1 zet en je best doet haar tevreden te houden, is de kans groot dat ze een volgende aankoop weer bij jou doet. Daar gaan we hard aan werken.”
Vorig jaar namen jullie Kinderkleding-TeKoop over. Hoe gaat het daarmee?
“Dat is een schoolvoorbeeld van een geslaagde overname. De overname en de periode daarna zijn mede door de vorige eigenaren en het personeel bijzonder goed verlopen. Groot voordeel zijn verder de schaalvoordelen, voor bijvoorbeeld het verzenden van pakketjes. Doordat we eigenaar zijn van meerdere webshops kunnen we lucratieve contracten met verzendmaatschappijen afsluiten. Daarnaast hebben we geïnvesteerd in de fysieke winkel ’t Elfje in Tilburg door meer kwalitatieve merken binnen te halen en daar zijn we nog niet mee klaar.”
Jullie sluiten meer overnames niet uit. Weer in kindermode?
“We zijn zeker een partij voor overnames. Zo’n 90 procent van het online landschap kan veel rendabeler. Dergelijke bedrijven zijn voor ons interessant. We hebben denk ik ons maximum aan kindermode al bereikt met ons huidige portfolio. We denken eerder aan versterking op het gebied van volwassen mode.”