De 9e editie van de Webwinkel Vakdagen staat voor de deur
“In 2015 organiseren we alweer de negende editie van de Webwinkel Vakdagen, op 21 en 22 januari in de Jaarbeurs in Utrecht. We verwachten ongeveer 11.000 bezoekers en zien nog steeds een stijgende lijn ten opzichte van voorgaande jaren.”
Doelgroep
“Iedereen die online aanwezig is en daar meer uit wil halen is gratis welkom op de Webwinkel Vakdagen. Dus iemand die een webshop heeft en wil groeien, maar bijvoorbeeld nog uitdagingen tegenkomt op het gebied van marketing, logistiek of techniek. Maar ook juist retailers die een fysieke winkel hebben en de online boot niet willen missen en willen starten met een webshop. Ook grote ketens die hun omni-channelstrategie verder willen uitbreiden en on- en offline dichter bij elkaar willen brengen zullen aanwezig zijn”, aldus Bredschneyder.
Meer dan 100 lezingen en mystery shoppen met Textilia
Verspreid over 7 themazalen zijn er meer dan tweehonderd lezingen. Onder andere Bol.com zal een lezing verzorgen over persoonlijk online shoppen. De Big Data-strategie van Bol.com is al zo ver uitgewerkt dat zij na enkele bezoeken aan de website kunnen voorspellen welke voorkeuren een bezoeker heeft. Nutricia is aanwezig om uit te leggen waarom zij recent de Customer Data Award hebben gewonnen.
In samenwerking met Textilia keurt mystery shopper Bart Ensink webwinkels. Benieuwd hoe jouw webshop het doet? Stuur een mailtje naar fashion@mybusinessmedia.nl en hoor het tijdens de Webwinkel Vakdagen op 21 en 22 januari 2015.
Ook is er een themazaal gewijd aan social media, met een programma dat is samengesteld door Patrick Petersen van Socialmedia.nl. In de keynotezaal zijn lezingen van Suzanne Ekel van Twitter over hoe je gericht je merk kan promoten en Patrick Petersen van socialmedia.nl over onder andere story telling en engagement.
Op 22 januari zal Remco Bron van InBeacon meer vertellen over iBeacons, onder andere gezien in de trendvoorspellingen van onze eigen trendwatcher Jan Agelink. Webshop ASOS doet hier al veel mee om shoppen nog meer te personaliseren. Deze iBeacons vangen het signaal van je telefoon wanneer je in de buurt bent en kunnen zo hele gerichte aanbiedingen versturen.
Interessant voor fashion retailers
“Voor fashion retailers zijn vooral de sessies van O’Neill, Only for Men en MyFashionSize interessant. O’Neill zal uit de doeken hoe zij van twee websites (één voor branding en één voor de webshop) een vernieuwde site hebben gemaakt. Only for Men is heel erg sterk op het gebied van beleving in de winkel én online. MyFashionSize heeft voor A.S. Adventure een tool gebouwd voor persoonlijk maatadvies, zo bestellen klanten in één keer de goede maat, dit scheelt retouren! Daarnaast heeft onlangs UNiCKZ bevestigd: deze webshop levert customized Allstars. Customizing is echt iets wat steeds vaker voor zal komen, want ieder persoon is toch ook uniek? En waarom je kleding dan niet?”
Beursvloer
Op de beursvloer staan ongeveer 250 exposanten, verdeeld over meerdere themagebieden. Nieuw dit jaar is het themagebied Big Data. Ook op het gebied van marketing, logistiek, webwinkelontwikkeling, social media en m-commerce en betaaloplossingen zijn vele (toe-)leveranciers aanwezig.
Bredschneyder voegt toe: “Voor fashion retailers zijn bijvoorbeeld goede productfoto’s erg belangrijk. Op dat gebied zijn er partijen aanwezig om uit te leggen hoe een T-shirt, schoen of druk printje zo goed mogelijk in beeld brengt. Ook in het marketingsegment zijn zoekmachinemarketing en adverteren erg belangrijk, maar ook zaken als e-mailmarketing. Dit is allemaal terug te vinden op onze beursvloer.”
De Webwinkel Vakdagen bezoeken? Meld je dan gratis aan via www.webwinkelvakdagen.nl!