Claesen’s scoort bij Selfridges [interview]
Wat een geweldige nieuwe stap..
Ceo en oprichter Gerard den Boer: “Na 21 jaar is dit goed voor een kippenvelmoment. Het is echt waanzinnig dat we nu bij het hoogst haalbare platform ter wereld liggen. Ongelofelijk hoe de juniorlijn van Claesen’s aanslaat. We liggen er nog maar net anderhalve maand en we groeien al dagelijks met dubbele cijfers. We zijn nog niet zo bekend in Engeland, we worden er verkocht door een klein aantal zaken, dus het grote publiek maakt nu kennis met ons.”
Hoe is dit zo gekomen?
“We werden vorig jaar benaderd door inkopers van Selfridges. Ze voeren nog een vrij beperkt aanbod in ondermode en wij hebben natuurlijk een vrij uitgebreide collectie voor baby’s, meisjes en jongens. Dus nu staat er een unit met Claesen’s op alle drie de afdelingen. Ik ben echt superblij met de manier waarop ze ons presenteren. Dat we nog niet zo bekend zijn in Groot-Brittannië werkt alleen maar in ons voordeel: dat vinden de inkopers alleen maar leuk, ze willen toch net even een ander assortiment bieden.”
Wat zijn de plannen voor de komende tijd?
“Selfridges heeft ook de speciale kerstcollectie ingekocht, die toevallig Engelse invloeden heeft, dus daar verwachten we nog veel van. Daarnaast wordt dit najaar de volwassen collectie in het warenhuis geïntroduceerd, met de nieuwe premiumlijn Claesen’s No.1. Een classy, hoogkwalitatieve collectie met klassieke retroprints. En de verkoop bij Selfridges opent nog meer deuren: We hebben al afspraken staan met Harrods en Harvey Nichols.”
Selfridges in Londen werd in mei voor de derde keer uitgeroepen tot Beste warenhuis ter wereld. Eerder won de retailer de prijs in 2010 en 2012.