TOP

Chaos and Order introduceert nieuwe huisstijl [interview]

Het Nederlandse kindermodemerk Chaos and Order onthulde onlangs een nieuw logo, compleet met een vernieuwde website en aangepaste huisstijl. Bengels sprak met eigenaar en oprichter Miranda Smid.

Waarom deze nieuwe look?

 

“We bestaan sinds 2008, het werd tijd voor vernieuwing. Ons logo moest aansluiten bij het merk, in het ronde ontwerp komt de energie en sprankeling van kinderen helemaal terug. Het kleurige refereert aan de kindermode, die ook heel kleurrijk is. De huidige wintercollectie was vernieuwend en we maakten gebruik van een ander kleurenpalet. Zo’n verandering zie ik als een frisse wind.”

 


Hoe ver is de verandering doorgevoerd?

 

“Niet alleen het logo en de website, de nieuwe stijl en kleuren zijn doorgevoerd naar alle communicatie, van hangtags tot de verpakking van de kleding.”

 


Hoe reageren retailers op deze verandering?

 

“De vernieuwing vinden ze heel opvallend, ze zijn er blij mee en merken een goede doorverkoop. De pasvorm en de kwaliteit is natuurlijk wel hetzelfde gebleven. In de collecties zijn we qua prints en kleurcombinaties afgeweken en de jongenshirts hebben er een allover print bijgekregen. Maar we blijven fris, vrolijk en kleurrijk.”

 


Wat zijn de toekomstplannen voor Chaos and Order?

 

“Vanaf het begin in 2008 ben ik oprichter van Chaos-and-Order. In juli 2014 is het bedrijf volledig in mijn handen gekomen. Vanaf de herfst/winter 2015-collectie zijn er zichtbare veranderingen aangebracht. Deze wintercollectie was de eerste collectie uit mijn hand en deze is zeer goed ontvangen door de retailers. Deze lijn zetten we door, ook naar de volgende collecties. Qua toekomst denken we aan meer leveringen en meer collecties. Een gestage groei, zonder aan exclusiviteit in te leveren.” 

 

 

Chaos and Order 1

 

Chaos and Order 3