CBS: Eerste omzetgroei kledingwinkels sinds half jaar
De Nederlandse detailhandel laat volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek in februari 2015 een omzetgroei zien van 1,2 procent vergeleken met een jaar eerder. Dit is vooral te danken aan het groeiende volume (+3,1 procent) want de prijzen daalden met 1,8 procent. Bij de non-foodwinkels steeg het volume met 4 procent en daalde de prijs met 1,8 procent, de omzet groeide hierdoor met 2,1 procent. De postorderbedrijven en internetwinkels hadden ook een goede maand, zij zagen de omzet stijgen met meer dan 12 procent, dat is een grotere stijging dan de maand ervoor.
Eerste omzetgroei kledingbranche
In de kledingwinkels was in februari 2015 voor het eerst in een half jaar een omzetstijging te zien. In januari was er nog een omzetdaling te van 1 procent ten opzichte van een jaar eerder maar in februari steeg de omzet met 4,1 procent. Het volume steeg hierbij met 7,7 procent, de prijs daalde met 3,4 procent.
Textielsupermarkt krimpt verder
Bij de textielsupermarkten gaat het nog steeds niet goed, hier kromp de omzet nog verder. In januari 2015 daalde de omzet in deze type winkels met 9,4 procent ten opzichte van het jaar ervoor. In februari daalde de omzet met 6,4 procent.